Zbyt wysoki rachunek telefoniczny? Można go reklamować!

Technologie Zakupy Dołącz do dyskusji
Zbyt wysoki rachunek telefoniczny? Można go reklamować!

Zdarza się, że mimo ustalonej kwoty abonamentowej, na nasz adres przyjdzie znacznie wyższy niż spodziewany rachunek za opłaty telefoniczne. Jeśli nie wynika on z naszej winy, warto wnioskować o zwrot pieniędzy.

W dobie coraz większej liczby operatorów sieci komórkowych, każdy z nich walczy o klienta. Dzięki temu, wszelkie reklamacje są rozpatrywane bardzo często na korzyść klienta. Oczywiście, jeśli tylko uda się udowodnić, że wina leży po stronie firmy, a nie samego abonenta. Jak działać, jeśli rachunek jest znacznie wyższy, niż powinien?

Przede wszystkim, należy sprawdzić swoje połączenia żeby upewnić się za co została naliczona kwota zapłaty. W tym celu powinniśmy wnioskować do operatora o przedstawienie bilingu. Większość z nich zrobi to za darmo, niektórzy umożliwiają sprawdzenie rejestru połączeń i transferu internetowego np. poprzez usługę sieciową, dostępną po zalogowaniu się do panelu klienta. Warto zwracać uwagę, czy nie były nawiązywane rozmowy z kontaktami, które za połączenie naliczają podwyższoną opłatę. Listę takich numerów można sprawdzić na odpowiednim wykazie na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Gdy będziemy już pewni swoich racji, najprostszą z możliwości jest skontaktowanie się z Biurem Obsługi Klienta naszego operatora. Ma on 30 dni na rozpatrzenie naszych reklamacji, a jeśli w tym czasie nie da nam odpowiedzi, zostaje ona uznana za rozpatrzoną i przysługuje nam zwrot

nadprogramowej kwoty. Aby jednak móc udowodnić przekroczenie terminów, warto wszystkie tego typu kwestie rozwiązywać drogą pisemną. Także jeśli reklamację złożymy telefonicznie lub ustnie, poprośmy o przesłanie pisemnego potwierdzenia jej wpłynięcia, z określoną datą.

Jedną z kwestii spornych jest konieczność zapłacenia zawyżonych rachunków do momentu zwrotu kwoty. Reguluje to zazwyczaj regulamin operatora. W większości przypadków, trzeba będzie wpłacić całą sumę, aby nie zostały naliczone odsetki. Jeśli jednak są to ilości pieniędzy przewyższające nasze możliwości, warto uiścić przynajmniej standardowe koszty abonamentu, a także te z pozycji bilingu, co do których nie mamy zastrzeżeń. Wtedy, po rozstrzygnięciu reklamacji na naszą korzyść, będziemy już mieli opłacony pełen, prawidłowy rachunek.

W sytuacjach w których przez pomyłkę lub w wyniku awarii sieci następują drogie połączenia lub niekontrolowane pobieranie danych z internetu, różnica kwot do zapłaty może wynosić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. W takich przypadkach operator zazwyczaj od razu widzi, że musiał mieć miejsce błąd systemu i w celu uniknięcia złej reklamy, rozpatruje reklamacje w krótkim tempie. Jeśli jednak jesteście pewni, że korzystając z telefonu nie wydaliście kwoty z rachunku, a firma nie chce przyznać Wam racji, warto skontaktować się z prawnikiem. Nasi doradcy odpowiedzą na każdy problem zadany poprzez adres kontakt@bezprawnik.pl i pomogą w odzyskaniu pieniędzy.