- Home -
- Państwo -
- ZUS ma już swoją aplikację na telefony, choć niestety na razie służy głównie do rozdawania pieniędzy obywatelom
O mobilnej aplikacji ZUS ptaszki ćwierkały już od kilku lat. Wypatrywałem jej z entuzjazmem. I wreszcie się doczekałem.

Czekałem na mobilną aplikację ZUS i oto jest - mZUS. PUE ZUS działa nieźle, ale projektowany był już dawno temu i to niestety widać - aplikacja odstaje nieco wyglądem od współczesnych rozwiązań UX i UI - nawet w administracji państwowej. Miałem nadzieję więc, że mobilna aplikacja systemowi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nada nową, nowoczesną powłokę. I tak się faktycznie stało.
Ubolewam natomiast nad tym, że póki co aplikacja pozwala jedynie obsługiwać wnioski socjalne - programy 500 plus i 300 plus. Spodziewałem się, że kiedy już ZUS zawita na mojego iPhone'a, to godzinami będę się mógł delektować tym, jak składki spływają na moje konto emerytalne. Niestety - to się nie wydarzy, a przynajmniej jeszcze nie teraz.
Aplikacja mZUS to póki co głównie 500 plus i 300 plus
Podstawową rolą aplikacji jest możliwość wygodnego składania wniosków o świadczenia 500 plus i 300 plus. Można też monitorować status wypłaty tych świadczeń oraz ogólne informacje na temat tego, co się z nimi dzieje. Aplikacja ma też system powiadomień, który zapominalskim rodzicom przypomni to i owo.
Mnie osobiście póki co najbardziej interesuje jednak funkcja odczytywania wiadomości w PUE ZUS z poziomu aplikacji. To z perspektywy bezdzietnego przedsiębiorcy, który lubi sobie dawać w szyję kolejnymi arkuszami Excela, akurat bardzo przydatne rozwiązanie.
Z tego co widzę, ZUS już teraz zapowiada wprowadzenie niebawem opcji składania wniosków o rodzinny kapitał opiekuńczy oraz "żłobkowe". Ale drogi Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, nie zapominajcie proszę o przedsiębiorcach, którzy za sprawą aplikacji chcieliby monitorować czy wszystko jest po ich stronie tip-top.
Aplikacja mZUS na telefonach z Androidem oraz iOS
Aplikacja ZUS-u jest ładna, nowoczesna, choć sam proces rejestracji jest bardzo solidnie zabezpieczony, a przez to dość długi (wymagana weryfikacja m.in. przez PUE, dodanie nowego urządzenia mobilnego, a następnie jeszcze e-mailowy kod), ale potem całość procesu logowania można uprościć kodem PIN, a nawet obsługą biometrii.
Fajnie, że wreszcie się ukazała i nie wygląda to źle, ale mam nadzieję, że będzie rozbudowywana o nowe opcje, które przejmą część zadań PUE.
zobacz więcej:
17.07.2025 10:40, Mateusz Krakowski
17.07.2025 10:27, Mariusz Lewandowski
17.07.2025 9:49, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 9:02, Mateusz Krakowski
17.07.2025 8:12, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 7:54, Jakub Bilski
17.07.2025 6:55, Rafał Chabasiński
16.07.2025 19:21, Igor Czabaj
16.07.2025 12:38, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 11:40, Mateusz Krakowski
16.07.2025 10:39, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 9:49, Mateusz Krakowski
16.07.2025 9:05, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 8:35, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 7:55, Mariusz Lewandowski
16.07.2025 6:57, Igor Czabaj
16.07.2025 5:33, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:40, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:20, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:05, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
15.07.2025 11:21, Mateusz Krakowski
15.07.2025 10:35, Edyta Wara-Wąsowska
15.07.2025 9:54, Mateusz Krakowski
15.07.2025 9:04, Jakub Bilski
15.07.2025 8:46, Edyta Wara-Wąsowska