Popularność naszego wczorajszego tekstu pt. Lidl zrobił promocję: jak ci nie smakuje, to zwracamy kasę. Ludzie rozpakowują towar na parkingu i zwracają opakowania… zadziwiła nawet naszą redakcję (a zwłaszcza naszą serwerownię). Na szczęście reakcja większości internautów była „taka jak trzeba”. 

Taka jak trzeba, czyli naszym zdaniem niesmaczną praktykę polegającą na nadużywaniu warunków promocji w celu zapewnienia sobie darmowego wiktu i opierunku, dość zgodnie skrytykowano – niezależnie od poglądów politycznych, społecznych, miejsca pochodzenia. Od czasów ostatniego meczu Reprezentacji Polski w piłce nożnej Polacy nie byli tak zgodni.

Oczywiście nie zabrakło też kilku głosów z kategorii „Płacę – wymagam”, czyli osób, które zostawiają w markecie 10 złotych i spodziewają się, że będzie to równoznaczne z uczynieniem ich królami życia. Ale tych głosów było dosłownie kilka, choć nasz wczorajszy tekst doliczył się już ponad 100 000 wyświetleń i od rana cytowany jest przez liczne media ogólnopolskie.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Śledzimy oczywiście rozwój tej sytuacji i najzabawniej jest na facebookowym fanpage’u Lidla, gdzie przeplatają się dwa światy. Pozwolę sobie pierwszy określić zgodnie z językiem młodzieży – przemawia tam typowa tzw. „Cebula”, czyli osoby, które bez żadnego zażenowania składają reklamację, iż zwrot 10 pustych opakowań jedzenia nie został przyjęty przez obsługę sklepu. Jest to zresztą strasznie zabawne, ponieważ modus operandi całej promocji to „nie smakowało? możesz zwrócić”.

I potem idą tacy przedsiębiorczy konsumenci upierając się, że te dziesięć wtranżolonych opakowań krakersów… ach jej, jakie to było niedobre, aż nie mogli przestać jeść.

Drugą grupę stanowią osoby, które kulturę osobistą wyniosły z domu. Część z nich naśmiewa się z przedstawicieli trendu „cebulowego”, część z nich ironicznie sobie z Lidla żartuje. Tak jak na przykład Pan Piotr:

pg

Panu Piotrowi dopisuje wskazane w tego typu sytuacjach poczucie humoru. Ale generalnie nastroje wśród stałych klientów Lidla nie są optymistyczne. Takich opinii, jak te, które zaraz zacytuję, jest na fanpage’u kilkadziesiąt – jeśli nie kilkaset. To chyba pierwszy taki przypadek w historii, by klienci błagali o likwidację teoretycznie korzystnej dla nich promocji. Co chyba najlepiej pokazuje, że nasze oburzenie z poprzedniego tekstu było uzasadnione i „skoro regulamin pozwala to tak można” wcale nie jest najlepszą odpowiedzią na to pytanie.

Myślałem, że to co ludzie piszą na temat znoszenia do Waszych sklepów śmieci po produktach to przesada i wyolbrzymienie sprawy, ale właśnie przekonałem się o tym na własne oczy. To niepojęte w co przeobraziła się Wasza akcja zwracania, ponoć niespełniających wymagań, produktów. Jest to bardzo uciążliwe dla pozostałych klientów. Kolejki przy kasach są większe niż zazwyczaj, a widok brudnych, rozdartych i zużytych opakowań leżących na taśmie albo kasie jest naprawdę mało przyjemny. Człowiek czuje się jak w sortowni odpadów. Przemyślcie, czy takie akcje mają sens i czy może warto zakończyć ją przed terminem. Ja w najbliższym czasie na pewno nie pojawię się w Waszym sklepie. I błagam, nie kopiujcie mi tu swoich wyklepanych formułek. Dziękuję, pozdrawiam.

Co wy wyprawiacie??? Zrobiłem wózek zakupów ale markowych. Idę do kasy a tam kolejka z 20 osób. Wszyscy oddają tylko jakieś śmieci opakowania. Smród. I to we wszystkich kasach. Nie miałem zamiaru w tym uczestniczyć więc zostawiłem wózek i wyszedłem idąc do konkurencji.

Niech może jedno zdjęcie powie więcej, niż tysiąc słów. Oto zdjęcie jakie wczoraj na swojego Twittera wrzucił @KubaBiel:

Co gorsza, choć promocja nie jest promowana zbyt wyraźnie na stronie głównej Lidla i wczoraj podejrzewaliśmy nawet, że market poszedł po rozum do głowy i się z niej wycofał – przedstawiciele na Facebooku podtrzymują, że konkurs cały czas obowiązuje podsyłając nawet link do działającego regulaminu. Niestety, wynika z niego wprost, że Lidl zastrzega sobie prawo do odwołania promocji, ale musi to zrobić… z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Fani towarów z Lidla, a takich na pewno nie brakuje, przez najbliższy tydzień będą musieli sobie znaleźć nowy sklep lub stać na kupce śmieci z resztą „niezadowolonych”.