Szwedzki koncern H&M uruchomił w Wielkiej Brytanii nową usługę. Młodzi mężczyźni, których czeka rozmowa kwalifikacyjna mogą za darmo wypożyczyć ze sklepu garnitur. Sieć chce w ten sposób dodać im pewności siebie oraz pomóc im zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Garnitur dodaje pewności
Zainteresowani tą usługą mogą zarezerwować sobie jednorzędową, ciemnoniebieską marynarkę z pasującymi spodniami. Do tego białą koszule z odpowiednim krawatem i czerwoną poszetką. Garnitur dostarcza garnitury do domu klientów. Garnitur musi wrócić do sklepu po 24 godzinach i to już zadanie klienta. Kto się spóźni musi zapłacić 50 funtów. H&M deklaruje, że zebrane w ten sposób pieniądze przekaże na działalność charytatywną. W przypadku, gdyby pechowo doszło do uszkodzenia ubrania, opłata wyniesie 117 funtów.
Kolejnym krajem, w którym firma chce uruchomić wypożyczanie męskich ubrań na rozmowy kwalifikacyjne będą Stany Zjednoczone. Tam inicjatywa startuje 13 maja.
W marynarce im do twarzy
H&M chce sprawić swoją kampanią, aby kandydaci, którzy aplikują na różne stanowiska, nie byli odrzucani z powodu nieodpowiedniej prezencji. Tym projektem firma chce uzmysłowić, jak ogromne znaczenie, w takich sytuacjach, jak rozmowa kwalifikacyjna ma pierwsze znaczenie. Stąd mottem przewodnim kampanii jest myśl, że garnitur, to nie ubranie, to pewność siebie. Nosząc go wysyłasz światu i sobie sygnał, że masz, to, co potrzeba. Dodatkowo H&M przygotował też poradnik, jak zachować się na takim spotkaniu, by dobrze wypaść.
Wielka Brytania i USA to rynki, na których szwedzki koncern testuje zainteresowanie usługą darmowego wypożyczenia ubrania. Jeśli spotka się z przychylnym odbiorem klientów być może zostanie zaoferowana w innych krajach.
„Na razie nie przesądzamy czy uruchomimy ten program na innych rynkach lub może inną inicjatywę. To kampania pilotażowa ” wyjaśnił nam Hacan Anderson, odpowiedzialny za komunikację w szwedzkiej centrali koncernu H&M.
Na pytanie czy przygotowują coś podobnego dla kobiet, odpowiedział, że w Sztokholmie od 2019 roku wypożyczają paniom sukienki z ekskluzywnej kolekcji.
Wypożyczanie ubrań zamiast kupowania, staje się coraz popularniejsze, ze względów ekologicznych i ekonomicznych. W Polsce również jest coraz więcej możliwości wypożyczenia stroju.
„Wypożyczanie, to nowe kupowanie, które pozwala na dostęp do nieskończonej szafy online” uważa Karina Sobiś, założycielka podobno największej w Polsce wypożyczalni markowych ubrań E-Garderobe. W gronie jej klientek jest aktorka Marieta Żukowska czy modelka Daria Zhalina.
Inicjatywa H&M tym różni się od komercyjnych wypożyczalni, że jest darmowa.