29 czerwca nastąpił oficjalny start wszystko.pl. Nowa platforma sprzedażowa powalczy o miejsce na polskim rynku marketplace między innymi z Allegro i AliExpress. Ma przy tym kilka niezaprzeczalnych atutów, przede wszystkim brak prowizji dla sprzedawców, nieprowadzenie sprzedaży własnej i wyjątkowo intuicyjną obsługę.
Nowa polska platforma sprzedażowa nie zamierza konkurować ze sprzedającymi, ale traktuje ich swój jak kluczowy atut
Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem czerwca w świecie ecommerce był zapowiadany od dawna start wszystko.pl. Nowa platforma sprzedażowa typu marketplace należąca do polskiej firmy Comarch oficjalnie zadebiutowała w piątek 29 czerwca. Po trwającej od dłuższego czasu fazie intensywnych testów, wszyscy chętni kupujący mogą przebierać w ofertach tamtejszych sprzedawców.
Czemu start wszystko.pl jest taki ważny? Comarch postanowił powalczyć o swoje miejsce w sektorze marketplace w dość unikalny sposób. Wszystko.pl stawia na dwa kluczowe aspekty. Przede wszystkim, na platformie znajdziemy sprawdzonych sprzedawców, którzy mogą liczyć na preferencyjne warunki współpracy.
W przeciwieństwie do konkurencji platforma nie pobiera żadnej prowizji od sprzedaży i nie zamierza prowadzić sprzedaży własnej. Ta druga kwestia jest o tyle ważna, że na wszystko.pl nie występuje konflikt interesów znany z innych portali tego typu, które mają paskudny zwyczaj preferowania własnych towarów względem oferty swoich sprzedających. Dotyczy to na przykład różnicy w podejściu do ekspozycji określonych ofert. Co ciekawe, wszystko.pl nie stosuje także znanej z innych serwisów produktyzacji. Wybór sposobu prezentacji klientom produktów na liście ofert zostawia samym sprzedawcom.
Przedsiębiorcy nie ponoszą także kosztów za utrzymanie konta czy samo wystawianie towarów. Dodatkowo sprzedawcy mogą liczyć na integrację z systemami Comarch ERP, BaseLinker i Open API. Kolejną interesującą możliwością oferowaną przez wszystko.pl jest możliwość darmowej ekspozycji loga swojej marki na liście ofert. Odwiedzenie platformy podpowiada, że firmy chętnie korzystają z takiej możliwości. Platforma zapowiada także, że w przyszłości rozwinie tę opcję o dedykowane strony sklepu z własnym brandingiem.
Wreszcie, wszystko.pl oferuje swoim sprzedawcom dostęp nie tylko do konsultantów, ale także do indywidualnego opiekuna klienta. Takie rozwiązanie usprawnia komunikację pomiędzy platformą a sprzedającym i tym samym przyspiesza załatwianie różnego rodzaju codziennych spraw.
Start wszystko.pl to znakomita wiadomość także dla konsumentów
Nawet najlepsza platforma sprzedażowa nie jest w stanie odnieść sukcesu bez kupujących. Co start wszystko.pl oznacza dla konsumentów? W tym przypadku Comarch postawił na uzyskanie jak najbardziej pozytywnego doświadczenia zakupowego.
Szata graficzna serwisu jest prosta, czytelna i estetyczna. Wszystko.pl umiejętnie wykorzystuje najnowsze trendy w designie platform sprzedażowych, które pozwalają w pełni wykorzystać atuty urządzeń mobilnych. Nie jest to oczywistością, bo część zagranicznych portali typu marketplace sprawia wrażenie, jakby zatrzymała się w czasie gdzieś pod koniec lat dwutysięcznych. Wszystko.pl nie zamierza też bombardować użytkowników jakimiś dodatkowymi komunikatami czy zalewem pop-upów reklamowych.
Proces rejestracji indywidualnych kont zwykłych użytkowników jest szybki i bezproblemowy. Parę kliknięć i już można kupować. Proces zakupowy w serwisie również należy do prostych i intuicyjnych. Pod względem dostępnych opcji dostawy i płatności, wszystko.pl ma wszystko to, czego możemy oczekiwać od polskiej platformy sprzedażowej. Mamy opcje dostawy do Paczkomatów InPost, możemy skorzystać z opcji dostawy kurierskiej różnych firm. Jeżeli chodzi o zapłatę za zakupy, to otrzymujemy do dyspozycji szybkie przelewy, BLIK-a i płatności odroczone PayPo.
Wszystko.pl w przekazie skierowanym do konsumentów mocno eksponuje swój największy atut. Chwali się, że w platformie sprzedają wyłącznie polscy, zweryfikowani sprzedawcy. Tym samym kupujący nie muszą się obawiać, że padną ofiarą nieuczciwego przedsiębiorcy. Przy okazji akcentuje także obecność znanych sklepów i dużych marek sprzedażowych. Także w przypadku relacji z konsumentami platforma podpowiada, że w razie potrzeby można skorzystać z szybkiego kontaktu z konsultantem.
Czy nowa polska platforma sprzedażowa osiągnie sukces? Wszystko zależy od kupujących. Nie sposób jednak nie zauważyć, że spośród wszystkich nowych graczy na rodzimym rynku marketplace to wszystko.pl ma największe szanse na spektakularny sukces.