Przeciętny Polak nie wychodzi na zakupy bez aplikacji Biedronki, Lidla i Żabki

Społeczeństwo Technologie Zakupy Dołącz do dyskusji
Przeciętny Polak nie wychodzi na zakupy bez aplikacji Biedronki, Lidla i Żabki

Aplikacje sklepów i marketów na dobre zagościły w naszych telefonach. Wielu z nas nie wyobraża sobie zakupów bez korzystania z nowoczesnych technologii. Potwierdzają to najnowsze badania, z których wynika, że tzw. wielka trójka aplikacji sklepowych umościła sobie miejsce na polskim rynku. Wielu z nas już teraz nie wyobraża sobie wyjścia do sklepu bez odpalenia przynajmniej jednej z wymienionych aplikacji.

Aplikacje Biedronki, Lidla i Żabki mają zapewnione stałe miejsce w telefonach Polaków

Z danych przedstawionych przez Spicy mobile, wynika, że aplikacje Lidla, Żabki i Biedronki znajdują się wśród dziesięciu najpopularniejszych aplikacji zakupowych w Polsce. Najbardziej popularna jest oczywiście aplikacja Biedronki, z zasięgiem na poziomie 73 procent. Aplikację tę użytkownicy cenią przede wszystkim za wiele promocji i rabatów, także tych indywidualnych, takich jak np. shakeomat.

Na kolejnych miejscach znalazły się apki Lidla i Żabki, z zasięgiem 68 i 54 procent. Klienci najbardziej cenią w nich przejrzyste systemy zdrapek i kuponów. Ważna jest także funkcja personalizowania ofert na podstawie historii zakupów.

Eksperci zauważają, że Polacy coraz częściej nie wyobrażają sobie zakupów bez smartfona

Polacy coraz częściej używają apek nie tylko podczas samych zakupów. Są one im niezbędne także w procesie przeglądania ofert sklepów i wybierania potrzebnych produktów. O tym trendzie mówił Przemysław Woźniak ze Spicy Mobile:

Jesteśmy świadkami redefinicji codziennych nawyków zakupowych. E-grocery i q-commerce odpowiadają dziś nie tylko na potrzebę wygody, ale stają się elementem stylu życia konsumentów. Najwięcej zyskają ci gracze, którzy zbudują spójny i angażujący ekosystem mobilny – od aplikacji, przez lojalność, po szybką dostawę.

Klienci cenią sobie także możliwość szybkiego przeglądania gazetek promocyjnych, a także lokalizowania sklepów, będąc np. w podróży. Skanowanie kodów kreskowych produktów, to kolejna, bardzo przydatna funkcja w apkach mobilnych marketów w Polsce.

Nie bez znaczenia są także wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe. Klienci cenią sobie możliwość wymiany punktów na zniżkę przy następnym zakupie, lub możliwość użycia ich do zebrania większej ilości punktów, w celu otrzymania darmowego produktu.

Wiele aplikacji jest także odpowiedzią na potrzeby zakupowe Polaków, którzy często klupują szereg produktów nawet codziennie. Apki wpisują się zatem w tzw. trend quick commerce, w przypadku którego liczy się szybka dostawa i bezproblemowy proces zakupu produktów. Z danych Spicy Mobile wynika, że w dalszym ciągu tego typu trend dotyczy w Polsce w dużej mierze jedzenia i napojów.