Jeśli czekacie na zamówioną paczkę z Chin, to sprawa może się trochę skomplikować i wydłużyć. Wszystko przez szalejący nad Chinami w miniony weekend tajfun Mangkhut, który zniszczył nie tylko ulice i drzewa, ale również kontenery z wyczekiwanymi paczkami z Aliexpress. A to oznacza, że przesyłka z Chin może być dostarczana jeszcze dłużej, niż obecnie.
Szalejący tajfun i jeszcze dłuższa wysyłka paczki z Chin
Odnotowany w miniony weekend w Hongkongu tajfun był najpotężniejszym od 1946 roku, czyli od momentu dokonywania pomiarów przez chińskie Centrum Meteorologii. Pomimo że dzisiaj zdążył już osłabnąć, zamieniając się w burzę tropikalną, jego skutki odczują nie tylko mieszkańcy tamtych terenów, ale nawet ci mieszkający w Europie. Wysyłka paczek z Aliexpress może trwać jeszcze dłużej niż obecnie.
Aliexpress – ulubiony serwis Polaków
Aliexpress – serwis internetowy, który kocha prawie 5 mln Polaków, może w najbliższym czasie przeżyć kryzys i nie chodzi tu o urząd skarbowy, który opodatkuje przesyłki z Aliexpress, ale o całkiem obiektywne przesłanki. Nawet tak dobrze zorganizowanej sprzedaży trudno walczyć z siłami natury, a te okazały się bezwzględne. Tajfun sparaliżował na dwa dni Hongkong.
Umieszczane w sieci filmy pokazały nie tylko rozmiar uszkodzeń, ale również bardzo niepokojące dla wszystkich oczekujących zjawisko – przewracające się kontenery na statkach transportowych. Takie obrazy mogą oznaczać tylko jedno. Przesyłki z Chin, które i tak w czasie swojej drogi do właściciela zwiedzały dość sporą część świata, teraz mogą w ogóle do niego nie dotrzeć.
https://twitter.com/i/status/1041285387140792321
Oczekiwanie na paczkę z Aliexpress
Czas oczekiwania na przesyłkę z Chin, która już teraz trwa miesiąc, a bardzo często nawet dłużej może być jeszcze dłuższy przez szalejący huragan.
Na szczęście ewentualna reklamacja na Aliexpress nie stanowi raczej problemu i po upływie dwumiesięcznego okresu ochronnego, który przewiduje serwis, można żądać od administratorów zwrotu wydanej kwoty. Proces jest bardzo prosty. Wystarczy założyć tzw. spór na stronie serwisu. Innym rozwiązaniem jest poproszenie administratorów o przedłużenie okresu ochronnego dla paczki.