Nowe smartfony łączą w sobie coraz lepsze rozwiązania techniczne, a także często są coraz droższe i delikatniejsze. Ich naprawy kosztują zwykle niemało, szczególnie gdy dotyczą ekranów, tak podatnych na uszkodzenia mechaniczne. Odpowiedzią operatorów i sprzedawców są prócz gwarancji także ubezpieczenia tego typu mobilnego sprzętu.
Ubezpieczenia wprowadzono po to, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników smartfonów, które to urządzenia są niejednokrotnie droższe niż niejeden laptop. Uszkodzenie ekranu, zalanie wodą, czy złamanie przy siadaniu bywa kosztowne w naprawie, której nie obejmuje żadna standardowa gwarancja. Klienci chcieli produktu, który zapewni im komfort użytkowania tych niemal nieodzownych w dzisiejszym życiu, drogich gadżetów.
Ubezpieczenia oferowane przez niemal wszystkich operatorów pozwalają nie obawiać się głównie uszkodzenia obudowy, ekranu, zalania zarówno w deszczu lub kałuży. Zwykle jest to oferta podstawowa. Zawiera się ją na czas określony, od miesiąca do 2 lat, w zależności od długości umowy lub wybranej opcji. Dzięki ubezpieczeniu możliwa jest wymiana urządzenia na nowe lub pokrycie kosztów naprawy, do pewnej wysokości, zwykle niższej niż wartość nowego smartfona.
Warto pamiętać, że naprawa ani wymiana nie będą przysługiwały, gdy okaże się, że urządzenie zostało uszkodzone umyślnie, czyli gdy użytkownik z premedytacją rzuci nim o podłogę, stanie na nim, uszkodzi je dziecko.
Inną wersją ubezpieczenia jest także polisa, która obejmuje kradzież smartfona, a także koszty, na jakie może narazić nas złodziej, wykonując drogie połączenia. W takich przypadkach najczęściej można liczyć na uzyskanie nowego urządzenia lub telefonu podobnej klasy lub ceny, jeśli taki sam model nie jest dostępny na rynku. Wyłączone z ubezpieczenia są sytuacje, gdy to użytkownik zgubi telefon. Jeśli jednak będzie twierdził, że został on skradziony (mimo samodzielnego przyczynienia się do zagubienia), to ubezpieczyciel może poprosić o protokół zgłoszenia takiego faktu na policję.
Dodatkowo niektórzy operatorzy oferują możliwość ubezpieczenia urządzenia na zasadach ujętych w gwarancji na czas dłuższy niż 2 lata. Dzięki temu posiadacz wydajnego i drogiego sprzętu może zgłosić taki uszkodzony produkt do serwisu i oczekiwać jego darmowej naprawy – jeśli polisa obejmuje takowe usterki.
Miesięczne składki oscylują zwykle od kilku zł za pakiet podstawowy do kilkudziesięciu w przypadku pakietu maksymalnego, gdy polisa obejmuje najdroższe dostępne urządzenia.
Niestety zdarza się, że mimo opłacanych składek ubezpieczyciel w taki czy inny sposób może argumentować odmowę wypłacenia odszkodowania, dokonania zapłaty za naprawę lub dostarczenia użytkownikowi nowego smartfona. Jeśli taka sytuacja dotknęła kogoś z Was lub z Waszych bliskich, to zgłoście się do naszych prawników, którzy są dostępni stale pod adresem kontakt@bezprawnik.pl, chętnie Wam pomogą.
Zdjęcia z serwisu shutterstock.com