Polacy, którzy w niebywale bezczelny sposób podeszli do promocji organizowanej przez sieć marketów Lidl ostatecznie zmusili sieć do kapitulacji.
Tym samym różne podejrzenia wybranych czytelników naszego serwisu o tym „że wszystko jest zaplanowane, wkalkulowane, a tak w ogóle ma służyć wyłudzeniom i oszustwom podatkowych” też można wrzucić do lamusa. Nie – sieć najwyraźniej przegrała w walce z brutalną, polską rzeczywistością.
A to było tak. Wczoraj po południu przytoczyliśmy historię nowej promocji Lidl, która umożliwia dokonywanie zwrotów, jeżeli towar nie przypadnie naszemu gustowi. Mogliśmy – zgodnie z zasadami – oddać produkt spożywczy lub chemiczny zapakowany, częściowo napoczęty, a nawet zużyty. Niestety, grupa cwaniaczków wymyśliła sobie, że skoro tak… To nic z katalogu Lidl nie będzie im się podobało. I tak oto przez kilka dni byliśmy świadkami dantejskich scen, gdy ludzie całe koszyki opróżniali na parkingu do bagażników swoich samochodów, a następnie wracali do Lidla z opakowaniami domagając się zwrotu pieniędzy „bo im się nie podobało”.
Pomijając oczywiste minięcie się z zasadami współżycia społecznego i nadużywanie ciekawej oferty marketu, bardzo szybko tego typu postawa została zganiona przez ludzi uczciwych, porządnych. Wskazywano m.in. na to, że przyzwoity człowiek wstydziłby się korzystać z promocji w taki sposób. Co gorsza, klienci zaczęli narzekać, że sklep Lidl powoli przestaje być zdatny do użytku, ponieważ przy każdej kasie muszą stać za „śmieciarzami”, którzy wysypują na taśmę całe worki opakowań, z których cieknie woda, inne płyny i nieprzyjemne zapachy.
Koniec promocji Lidl
Jeszcze rano sieć podtrzymywała, że promocja trwa, jednakże sieć ostatecznie zdecydowała się na zrezygnowanie z feralnej promocji i wydanie oświadczenia o następującej treści:
W nawiązaniu do nadesłanego pytania chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”.
Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
Oczywiście wszyscy Klienci, którzy dokonali zakupów przed dniem zakończenia akcji nadal mogą korzystać z uprawnień wskazanych w jej Zasadach w odniesieniu do produktów wcześniej nabytych.
W przyszłości, długofalowo będziemy rozwijać udogodnienia w zakresie zwrotów Produktów marek Lidla oraz nowych konceptów promocyjnych.
Myślę, że wszystko w tej sprawie zostało już powiedziane.