Ta sałata została wyhodowana w gospodarstwie pana Mirka pod Kartuzami i do sklepu trafiła prosto z pola. Tak oznakowane produkty zaczyna sprzedawać wielka sieć hipermarketów. Carrefour prosto z pola to nowy program sieci. Sieć zacznie sprzedaż produktów z gospodarstw maksymalnie 50 km od sklepu.
Świeżo, ekologicznie i lokalnie. To jedne z częstszych przymiotników używanych przez sprzedawców i producentów żywności. Powszechna moda na jedzenie lokalne i ekologiczne sprawia, że konsumenci coraz częściej poszukują właśnie takich produktów. Trend jest na tyle zauważalny, że sprzedawcy posuwają się do mocnego naciągania tego, co uważa się za ekologiczne lub lokalne. Nieprawidłowe oznakowanie produktów jako pochodzących z Polski wielokrotnie jest podstawą do nakładania coraz wyższych kar na sprzedawców.
Lokalne warzywa już nie będą dostępne tylko na targu lub osiedlowym warzywniaku. Carrefour uruchomił projekt „prosto z pola”. Założeniem Carrefour prosto z pola jest skracanie łańcucha dostaw i bezpośrednia współpraca sprzedawcy z lokalnymi rolnikami i producentami żywności. Wyeliminowanie pośredników ma wpłynąć również na końcową cenę towarów. Klienci Carrefoura będą mogli kupić w sklepach tej sieci produkty dostarczone przez rolników, którzy prowadzą gospodarstwa w odległości maksymalnie 50 km od sklepu.
Carrefour prosto z pola
W Carrefour stawiamy na partnerskie relacje z dostawcami i oferujemy specjalne warunki współpracy z rolnikami. Realizując projekt „Prosto z pola do 50 km” nasza sieć nie tylko zapewnia klientom bezpośredni dostęp do produktów wysokiej jakości, ale również przyczynia się do rozwoju polskiego rolnictwa i lokalnej przedsiębiorczości. Dlatego zapraszamy rolników i grupy producentów do współpracy w ramach dostaw lokalnych bezpośrednio do naszych sklepów – mówi Marek Lipka, członek zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska.
Początkowo produkty prosto z pola będą dostępne w wybranych sklepach na specjalnie oznakowanych stoiskach. Pierwsze dwa już stanęły w dwóch warszawskich sklepach sieci. Mowa o hipermarkecie Reduta i supermarkecie Skorosze. Sieć zaprasza lokalnych producentów do współpracy i udostępnia specjalny adres kontaktowy. Jeżeli program sieci odniesie sukces, to może być świetnym wsparciem dla niewielkich gospodarstw. Dzięki umowie z siecią mogą mieć gwarancję odbioru zakontraktowanych dostaw, co będzie miało pozytywny wpływ na produkcję.