Partnerzy serwisu:
ecommerce Lokowanie produktu

Dobra komunikacja z klientem to podstawa e-commerce. Spersonalizuj komunikację z klientem i zwiększ sprzedaż

Patryk Wieczyński
26.04.2022
Dobra komunikacja z klientem to podstawa e-commerce. Spersonalizuj komunikację z klientem i zwiększ sprzedaż

Z roku na rok przez Internet kupujemy coraz więcej rzeczy. Dla wielu to już bardziej domyślna forma zakupów niż wybranie się do stacjonarnego sklepu. Tym bardziej warto zadbać o to, by wyróżnić się z tłumu i przyciągnąć do siebie  jak największą liczbę klientów. Są na to proste sposoby, którymi warto się zainteresować. 

Powoli traci sens pytanie o to, czy Polacy kupują coś przez internet. Stało się to bowiem sytuacją tak standardową, jak chodzenie do zwykłego sklepu. Dodatkowo przyśpieszyła to pandemia, która zachęciła do tej formy zakupów także wielu z tych, którzy nie byli do tego przekonani. A jak potwierdzają badania, aż 74% z tych, którzy kupowali przez internet w czasie pandemii, także i po niej planuje nie tylko dalej dokonywać tego typu transakcji, ale robić to w takim samym zakresie. Widać więc, że kto już raz wpadnie w wir internetowych zakupów, ten nie będzie chciał z niego zrezygnować.

Chętnych do sprzedaży w internecie nie brakuje. Warto wyróżnić się z tłumu

Jeżeli więc prowadzisz e-commerce, to może być dobry czas dla twojego interesu. Problem w tym, że chętnych do zarabiania w ten sposób jest wielu. Zadaniem, jakie stoi przed każdym przedsiębiorcą, który sprzedaje on-line, jest wyróżnienie się spośród wielu podobnych sklepów i zadbanie o to, by to właśnie do nich docierali klienci. A następnie, by wracali przy najbliższej okazji.

Aby klient był zadowolony z całego procesu sprzedaży, nie może on jedynie dostać swojego produktu. Zwłaszcza jeżeli jesteśmy jeszcze początkującym sklepem, który nie ma pewnej i ustabilizowanej marki. Musimy pamiętać, że konsument zawsze z niecierpliwością będzie przeżywał czas między potwierdzeniem zakupu, a momentem otrzymania przesyłki.

Ważne jest zadbanie o to, by klient otrzymał e-mail z potwierdzeniem zakupu, jak również o kolejnych etapach, przez które przechodzi zamówienie. Jak się okazuje, nawet 85%% wiadomości e-mail z powiadomieniami o statusie przesyłki jest otwieranych przez adresatów. Widać, że jest to coś, na co czekają konsumenci, ciekawi tego, co dzieje się z ich zakupem.

Personalizacja wiadomości, jakie otrzymuje klient to prosty sposób na to, by klient zaczął nas rozpoznawać

Taką wiadomość, można też wykorzystać nie tylko do powiadomienia o kolejnym statusie zamówienia, ale także do stworzenia pozytywnego wizerunku firmy. Skoro bowiem mamy pewność, że taka informacja zostanie otworzona i przeczytana, to warto zadbać o jej treść. Kiedy wysyłamy dwie, trzy przesyłki w ciągu miesiąca nie ma z tym problemu i możemy zrobić to ręcznie, samemu pisząc do każdego odbiorcy piękną wiadomość.

Jednak jeżeli wysyłasz dużo przesyłek, to warto to zautomatyzować i postawić na usługę, którą dostarczają profesjonaliści, samemu oszczędzając swój czas. Wybierając usługę Apaczka Pro Brand, możemy spersonalizować treść maila, który trafia do końcowego klienta, aby lepiej oddać charakter swojej firmy. Wiadomo bowiem, że inaczej do klienta powinien wyglądać e-mail ze sklepu sprzedającego drogie zegarki, robione na specjalne zamówienie, a inaczej od sklepu z odzieżą streatwearową.

Dodatkowo maile ze statusem przesyłki mogą zawierać      odnośniki do naszych mediów społecznościowych, dodatkowe informacje np. o innych promocjach i wykorzystać maksymalnie fakt, że odbiorca zdecydował się otworzyć e-maila, w którym informujemy go np. o tym, że jego wyczekiwany      zakup został już wysłany. Wszystko to zgodne z identyfikacja wizualną naszej marki (np. kolorystyka, elementy graficzne) jak również zawierające logo e-sklepu. Pakiet Apaczka PRO Brand obejmuje także możliwość i udostępnienia swoim klientom unikalnej strony śledzenia, którą można ‘osadzić’ na w swoim e-sklepie.

To wszystko składa się na coś, co zwane jest customer experience, czyli ogół doświadczeń i interakcji, jakie ma klient z daną marką. Pamiętajmy, że chociaż większość z nas uznaje się za osoby racjonalne i podejmujące decyzje na chłodno, to jednak także tutaj w grę wchodzą emocje i warto, by z naszym sklepem kojarzyły się tylko to pozytywne.

apaczka pro band
Przykładowy e-mail przed personalizacją i po personalizacji z usługą Apaczka Pro Brand

Sprzedaż przez internet to kwestia zaufania. Warto budować swoją wiarygodność na wiele sposobów

To jak prezentuje się nasza komunikacja z klientem podnosi też, lub obniża naszą wiarygodność. Często jest to kluczowe dla konsumenta, który musi zdecydować, czy zechce jeszcze raz dokonać u nas zakupu. Sprzedaż on-line nadal opiera się w pewnym stopniu na zaufaniu, dlatego warto zadbać o wszystko, co podniesie jej poziom w naszych relacjach z konsumentem. A to buduje, chociażby fakt, że e-mail od nas jest spersonalizowany, a nie przygotowany jak od szablonu, albo fakt, że dołączone do niego jest mapa punktów odbioru, która sprawia, że w poczuciu klienta jesteśmy firmą godną zaufania. Dodatkowo w stopce może pojawić się informacja o tym, jak dużo poprzednich klientów było zadowolonych z naszych usług. Wszystko to może sprawić, że będziemy lepiej kojarzyć się konsumentowi.

Takimi prostymi sposobami, wykorzystując możliwości, jakie daje Apaczka Pro Brand, możemy zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i sprawić, że wyróżnimy się czymś na bardzo konkurencyjnym rynku, jakim staje się e-commerce. Personalizacja treści, z jakimi docieramy do klienta końcowego to prosty sposób, by go czymś zachwycić i przekonać do powrotu lub polecenia nas komuś innemu.

Artykuł powstał we współpracy z Apaczka.pl