InPost w Hiszpanii i Portugalii będzie działał pod własną marką, zastępując w tych państwach Mondial Relay. Rebranding tejże marki na Półwyspie Iberyjskim to nie koniec. Równocześnie firma zakomunikowała nowy wizerunek marki Mondial Relay we Francji i krajach Beneluksu. To kolejny element ekspansji Grupy InPost na rynki europejskie.
InPost w Hiszpanii i Portugalii zastąpi markę Mondial Relay
Grupa InPost od dłuższego czasu prowadzi intensywną ekspansję na rynki zagraniczne. Ważnym krokiem w rozwoju pozycji firmy poza granicami Polski było przejęcie w zeszłym roku francuskiego operatora logistycznego Mondial Relay. InPost stał się tym samym największą platformą dostaw dla ecommerce w Europie. Teraz prezes i założyciel InPostu Rafał Brzoska pochwalił się następnymi krokami swojej firmy.
Proces integracji Grupy InPost zakłada systematyczną implementację najbardziej innowacyjnych rozwiązań na kolejnych rynkach. Dotyczy to także marki InPost, która jest synonimem jakości świadczonych usług, a która z sukcesem rozwijana jest w Polsce, Wielkiej Brytani i Włoszech. Z początkiem lipca zostanie wprowadzona także na rynek hiszpański i portugalski. We Francji, Belgii i Holandii Grupa InPost będzie rozwijana pod marką Mondial Relay, której wizerunek został unowocześniony, a marka jest znana z optymistycznego i bardzo konsumenckiego podejścia do użytkowników. Jest to zgodne ze strategią Grupy InPost, która jest konsekwentnie wdrażana na wszystkich rynkach
Najważniejszą nowością jest to, że InPost w Hiszpanii i Portugalii będzie działał pod własną marką. Równocześnie firma zamierza wdrożyć znane z polskiego rynku innowacyjne rozwiązania nie tylko w tych dwóch państwach. W grę wchodzi również Francja i kraje Beneluksu, w których InPost nie planuje rezygnować z marki Mondial Relay.
Grupa InPost w samej Hiszpanii posiada 3200 punktów odbioru paczek. Wprowadzenie na tamtejszy rynek Paczkomatów InPost i dalszy rozwój usług firmy z pewnością wesprze podpisanie umowy z siecią firmą Galp. Mowa o najpopularniejszej na Półwyspie Iberyjskim siecią stacji paliw, która liczy 570 punktów. Pierwsze Paczkomaty InPost w Hiszpanii pojawią się w Madrycie, Barcelonie, Sewilli, Walencji i Maladze.
Mondial Relay dalej będzie rozwijana we Francji i krajach Beneluksu
Tymczasem we Francji Mondial Relay rozszerza swoją ofertę o sieć Paczkomatów dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W lipcu tego roku powstał tysięczny Paczkomat w tym kraju. Wraz z dostawami PUDO robią się coraz bardziej popularne wśród tamtejszych konsumentów. Szczególnym uznaniem cieszy się wyjątkowy krótki czas odbioru przesyłki, doskonale znany polskim klientom InPost. Nie bez znaczenia jest również proekologiczny charakter tych konkretnych rozwiązań.
Mondial Relay uruchomił także nową usługę, Mondial Relay Express. Gwarantuje ona klientom biznesowym i użytkownikom końcowym dostawę już następnego dnia. To o tyle ważne, że na francuskim rynku standardem jest dostawa dopiero w ciągu dwóch-trzech dni od nadania przesyłki. Skorzystają na tym w szczególności partnerzy ecommerce, tacy jak na przykład Decathlon, Lidl czy Zara.
Wygląda na to, że InPost nie zwalnia tempa także wówczas, gdy chodzi o rozwój poza granicami Polski. Firma wciąż zwiększa udziały w kluczowych rynkach. W pierwszym kwartale tego roku osiągnęła rekordowy zysk ze sprzedaży sięgający 1,54 mld zł. To wszystko pomimo wszystkich problemów, jakie przyniósł ze sobą rok 2022. Sukces dużej polskiej firmy cieszy. Zwłaszcza że mówimy o przedsiębiorstwie stawiającym na innowacyjne rozwiązania przyjazne dla środowiska naturalnego, jakże potrzebne we współczesnej gospodarce.