Bardziej oficjalnie już nie będzie. Polski Netflix ogłosił koniec udostępniania kont znajomym

Technologie Dołącz do dyskusji
Bardziej oficjalnie już nie będzie. Polski Netflix ogłosił koniec udostępniania kont znajomym

Właśnie nastąpił oficjalny koniec z udostępnianiem kont Netflix znajomym i innym osobom, które znajdują się poza gospodarstwem domowym właściciela konta. Po bardzo wielu zapowiedziach, o których sami wielokrotnie wspominaliśmy, pojawił się oficjalny komunikat.

Oficjalny koniec z udostępnianiem kont Netflix

Netflix 23 maja 2023 roku opublikował na swojej stronie internetowej komunikat odnoszący się do udostępniania kont. Jak czytamy,

Dzisiaj zaczynamy wysyłanie tej wiadomości do użytkowników w Polsce, którzy udostępniają konto Netflix osobom spoza swojego gospodarstwa domowego. Konto Netflix jest przeznaczone do użytku w obrębie jednego gospodarstwa domowego.

W dalszej części komunikatu, ale też na twitterowym profilu platformy, wskazano, że zmiany to w zasadzie nowe funkcjonalności.

Wszystkie mieszkające w tym gospodarstwie domowym osoby mogą korzystać z serwisu Netflix bez względu na miejsce pobytu — w domu, poza domem czy na urlopie — i skorzystać z nowych funkcji, takich jak „Przenieś profil” oraz „Zarządzaj dostępem i urządzeniami”.

Sama wiadomość, którą otrzymywać będą użytkownicy, wygląda tak:

Tak ma wyglądać komunikat (źródło: netflix.com)

Jak widać, ograniczenia to także nowe funkcjonalności. Teraz będzie można przenieść profil, czy też dodać użytkownika, któremu będzie udostępniane konto.

Udostępnianie kont technicznie zatem nie znika, tylko staje się dodatkowo płatne. Co ważne, Netflix obecnie oferuje trzy plany w Polsce:

  • podstawowy
  • standard
  • premium

Plan podstawowy pozwala na stworzenie jednego profilu w ramach konta, standard – dwóch, zaś premium – czterech. Dokupienie możliwości korzystania poza gospodarstwem domowym dotyczy zatem planu standard i premium, jak czytamy w dziale pomocy na stronie internetowej Netflix.

Użytkownicy odejdą z platformy?

Nic nie wiadomo o naliczaniu dodatkowych opłat „karnych”, ani stosowaniu innych sankcji wobec użytkowników. Sam pomysł zakazu dzielenia się kontem pojawił się już dawno temu – a taka praktyka funkcjonuje już w innych krajach. Odpowiednie informacje pojawiały się i znikały ze strony internetowej usługi. W pewnym momencie nawet można było odnieść wrażenie, że Netflix wycofał z ograniczeń w dzieleniu się kontami.

Teraz jednak informacja jest nie tylko obecna na stronie internetowej, ale i jest odpowiednio promowana w mediach społecznościowych. Jak na nią reagują użytkownicy? Jak się nietrudno domyśleć, odzew jest raczej wyłącznie negatywny. W komentarzach – przynajmniej na Twitterze – nie brak jest zrzutów ekranu prezentujących anulowanie subskrypcji.

W dobie streamingu, gdzie platform jest wiele, treści za dużo, a u użytkowników więcej wymagań, trzeba walczyć o klienta. Netflix dalej jest gigantem, ale jego oferta przestaje tak zaskakiwać, jak jeszcze kilka lat temu. Przeciętnego polskiego użytkownika przy Netflixie trzyma przede wszystkim bardzo niska cena (bo dzielone konto to wydatek rzędu 15 złotych miesięcznie).

W dobie powyższych doniesień sytuacja zmienia się jednak diametralnie.