- Home -
- Technologie -
- Wszystko wskazuje na to, że Netflix wycofał się z zakazu dzielenia się kontem
Netflix wycofuje się z zakazu dzielenia się kontem? Ze strony internetowej usługi zniknęły zasady weryfikacji kont. Pozostała jedynie lakoniczna informacja. Czyżby zapowiedź bojkotu konsumenckiego wystraszyła właściciela platformy?

Netflix wycofuje się z zakazu dzielenia się kontem?
Około dwa tygodnie temu pisałem o nowych zasadach dotyczących dzielenia się kontem Netflix. Taki sposób korzystania z usługi jest u wielu użytkowników wiodący, co nie jest zgodne z regulaminem usługi, choć nie istniała żadna sankcja. Do czasu, bo sytuacja miała się zmienić. Niektóre serwisy pisały nawet o specjalnych opłatach nakładanych na użytkowników naruszających regulamin.
Na początku lutego można było na stronie Netflixa znaleźć konkretne informacje, mówiące o zakazie współdzielenia konta z osobami spoza gospodarstwa domowego. Pojawić się miała weryfikacja z użyciem kodów, a sama platforma miała ustalić "legalność" logowania w oparciu o takie dane, jak
- adresy IP
- identyfikatory urządzeń
- aktywność konta
Mimo określenia całego mechanizmu na stronie internetowej, weryfikacja - wydaje się - nie pojawiła się u żadnego polskiego użytkownika. W międzyczasie stało się jednak coś dziwnego.
Obecnie na stronie internetowej Netflix, w sekcji dotyczącej współdzielenia konta, czytamy jedynie:
Konto Netflix można współdzielić z osobami mieszkającymi w jednym gospodarstwie domowym (z osobami, które mieszkają w tej samej lokalizacji, co właściciel konta). Aby korzystać z serwisu Netflix, osoby spoza Twojego gospodarstwa domowego muszą założyć własne konto.
Zniknęły wszystkie inne informacje, związane np. z weryfikacją kont.
Konsumenci wygrali?
Wydaje się, że platforma wycofała się z jakiegokolwiek badania, czy sankcjonowania użyczania kont. Czy można to odebrać jako wygraną zdenerwowanych użytkowników, a właściciele platformy wystraszyli się i wycofali, bojąc się o zyski? Jest to bardzo możliwe.
Zapowiedzi o ukróceniu praktyki dzielenia się kontem - choć przecież sprzecznej z regulaminem usługi - wywołało bardzo negatywne emocje wśród użytkowników. Ci wskazywali, że na Netflixie i tak nie ma ciekawych treści, a obecna cena płacona za usługę (przy podzieleniu na kilku użytkowników w ramach subskrypcji rodzinnej), to i tak za dużo.
Może być jednak tak, że zmiana komunikatu i wyświetlanie jedynie lakonicznej informacji, to swego rodzaju cisza przed burzą, a Netflix w dalszym ciągu pracuje nad odpowiednim rozwiązaniem. Takim, które z jednej strony zabezpieczy interesy platformy, ale nie odstraszy użytkowników.
Trzeba jednak pamiętać, że liczba podmiotów na rynku streamingu ciągle rośnie, a niedawno do gry wkroczył SkyShowtime. Netflix w dalszym ciągu pozostaje najpopularniejszą platformą, ale konkurencja nie odstaje jakością produkcji. Być może to właśnie walka o użytkownika staje się coraz ważniejsza - i właśnie ten fakt stoi za decyzją o usunięciu informacji dotyczących zakazu dzielenia się kontem ze strony internetowej Netflixa.
zobacz więcej:
06.07.2025 17:54, Mariusz Lewandowski
06.07.2025 17:30, Mariusz Lewandowski
06.07.2025 11:39, Igor Czabaj
06.07.2025 7:57, Mariusz Lewandowski
06.07.2025 6:33, Aleksandra Smusz
06.07.2025 5:45, Materiał Partnera Bezprawnika
05.07.2025 12:35, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 12:21, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 8:21, Aleksandra Smusz
05.07.2025 7:35, Igor Czabaj
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 23:31, Materiał Partnera Bezprawnika
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz