Partnerzy serwisu:
ecommerce Finanse

Usługa InPost Pay to nie „największa innowacja od czasów Paczkomatu”, to coś jeszcze ciekawszego

Rafał Chabasiński
24.06.2023
Usługa InPost Pay to nie „największa innowacja od czasów Paczkomatu”, to coś jeszcze ciekawszego

Szykuje się nie tylko wstrząs w płatnościach w ecommerce, ale także bardzo interesująca koncepcja. Spodziewaliśmy się, że InPost uruchomi własne płatności odroczone, a tymczasem usługa InPost Pay ma być swego rodzaju rozwinięciem koncepcji BLIK-a. Już niedługo mamy płacić za zakupy i wybierać dostawę do Paczkomatu jednym kliknięciem.

Usługa InPost Pay to intrygująca kompilacja przynajmniej dwóch ułatwiających życie rozwiązań

Poznaliśmy pierwsze szczegóły kształtu, jaki przybierze usluga InPost Pay. Prawdę mówiąc, nie spodziewałem się, że Rafał Brzoska zapowie nam „największą innowację od czasu Paczkomatu”. Bardziej prawdopodobna wydawało mi się uruchomienie jakiejś inpostowej ulepszonej wersji popularnych w ecommerce płatności odroczonych. Rzeczywistość jednak płata figle. Okazuje się, że InPost Pay będzie czymś o wiele więcej. Równocześnie sama koncepcja wcale nie jest aż tak nowatorska, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Wyobraźmy sobie, że robimy zakupy w sklepie internetowym. By za nie zapłacić, sięgamy po nasz telefon, uruchamiamy właściwą aplikację i po raptem paru kliknięciach finalizujemy płatność. Jeżeli ktoś pomyślał, że przecież właśnie opisałem BLIK-a, to ma dużo racji. Jak podaje Interia, usluga InPost Pay ma pod względem przyspieszania dokonywania płatności ma pójść przynajmniej o krok dalej.

Największym atutem nowego dzieła InPostu ma być maksymalne uproszczenie procesu opłacania zakupów. Celem jego twórców jest maksymalne możliwe ograniczenie liczby zbędnych kliknięć. Przedstawiciele firmy mówią wręcz o płaceniu za pomocą raptem jednego kliknięcia.

Jakby tego było mało, finalizacja zamówienia za pomocą InPost Pay umożliwi powiązanie go z wyborem dostawy do Paczkomatu. To kolejna czynność, jakiej nie będzie musiał samodzielnie wykonać kupujący. Według szacunków firmy takie rozwiązanie ucieszy ok. 11 milionów użytkowników aplikacji InPost.

Nie bez powodu stwierdziłem, że usługa InPost Pay ma być bardziej rozwinięciem koncepcji BLIK-a niż jego bezpośrednią konkurencją. Powód jest bardzo prosty: będziemy mogli wybrać kilka metod płatności, które zechcemy podpiąć do aplikacji. Jedną z nich jest właśnie BLIK. Kolejna to karta kredytowa albo debetowa. Te dwie ostatnie opcje zasługują na odrobinę uwagi.

Nową propozycję InPostu już teraz testują setki sprzedawców

Podobne możliwości oferują dzisiaj cyfrowe portfele w rodzaju PayPala. Odpowiednio skonfigurowane konto działa trochę niczym pośrednik pomiędzy sklepem internetowym a naszą kartą. W niektórych przypadkach do zapłaty za zakupy rzeczywiście dochodzi po raptem jednym kliknięciu. Taki stan rzeczy uprawdopodabnia zapowiedzi InPostu. Równocześnie sugeruje, że głównymi konkurentami nowej usługi będą właśnie wirtualne portfele oraz aplikacje poszczególnych banków.

Czy usługa InPost Pay zyska uznanie branży ecommerce i użytkowników? Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: jak najbardziej. Rafał Brzoska nie pozostawia w tej kwestii większych złudzeń.

Mamy kolejkę chętnych do implementacji naszej usługi płatnościowej. Jesteśmy przekonani, że będzie to rewolucyjny produkt na rynku finansowym, zarówno z punktu widzenia prostoty dla konsumenta jak i poprawy konwersji dla e-sklepów.

InPost Pay w pierwszej kolejności trafi do 1500 sklepów internetowych, które już teraz współpracują ze spółką. Obecnie usługę testuje 800 sprzedawców. Firma Rafała Brzoski przekonuje, że jej nowe rozwiązanie będzie prawdziwym błogosławieństwem dla przedsiębiorstw działających w ecommerce. Poral dlahandlu.pl zwraca uwagę na wypowiedź wiceprezesa InPostu ds. digitalu i strategii Szymona Wałacha w serwisie społecznościowym LinkedIn.

Dla sklepów ecommerce to innowacyjna usługa, która skraca czas zakupów, poprawia konwersje klientów, zwiększa koszyk zakupowy oraz pozwala odzyskiwać porzucone koszyki.

InPost przyzwyczaił branżę do ciągłej innowacji i szukania nowych możliwości usprawnienia oferowanych rozwiązań. Równocześnie Polacy po prostu lubią korzystać z jego usług. Dlatego InPost Pay powinien zainteresować wszystkich polskich sprzedawców handlujących online. Istnieje spora szansa, że mamy do czynienia z przyszłym standardem.