Koniec z bazarkiem w placówkach pocztowych. Poczta Polska zmienia wizerunek

Codzienne Zakupy Dołącz do dyskusji
Koniec z bazarkiem w placówkach pocztowych. Poczta Polska zmienia wizerunek

Poczta Polska zapowiedziała modernizację swoich placówek i odświeżenie wizerunku. Zniknąć ma przede wszystkim efekt „bazarku”, dzięki zmianie asortymentu sprzedawanych produktów oraz sposobu ich prezentacji. Pierwsze skutki tych zmian zobaczymy natomiast już w I kwartale 2025 roku.

Poczta Polska zmodernizuje nawet 2000 placówek

Poczta Polska poinformowała na swojej stronie internetowej, że w I kwartale 2025 roku rozpoczyna proces zmiany wyglądu swoich placówek oraz ich oferty. Ma on na celu „odświeżenie wizerunku, ale też zwiększenie konkurencyjności operatora na rynku usług pocztowych oraz handlowych”.

Z publikacji, jaka się ukazała 7 lutego 2025 r., wynika, że stosowne zmiany zostały już wprowadzone w 30 placówkach w ramach programu pilotażowego i przyniosły wymierne efekty. Średni wzrost prowizji netto ze sprzedaży w zmodernizowanych punktach osiągnął bowiem poziom 116,59%, a 96% badanych osób pozytywnie oceniło nową estetykę ekspozycji handlowej.

W I kwartale 2025 r. nowe rozwiązania mają być wprowadzone w kolejnych 300 punktach pocztowych, natomiast do końca roku zmiany powinny objąć w sumie 2000 placówek.

Handel w placówkach zostaje, ale prezentacja produktów będzie bardziej estetyczna

Planowana modernizacja placówek Poczty Polskiej skupi się przede wszystkim na uporządkowaniu oferty handlowej. Sprzedaż w placówkach poczty zatem nie zniknie, jednak zmieni się asortyment proponowanych produktów. Szerzej wyjaśnił to Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży:

Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że należy postawić na produkty pocztowe, takie jak: koperty, kartki, kartony, artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz wszelkiego rodzaju produkty kupowane pod wpływem impulsu.

W poszczególnych punktach asortyment produktów będzie też zróżnicowany, w zależności od potrzeb lokalnych klientów. Jak twierdzi bowiem operator „z założenia w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp np. do galerii handlowych jest trudniejszy, asortyment musi się znacznie różnić od tego oferowanego w większych miastach”.

Poczta Polska chce również zmienić estetykę prezentacji produktów, aby uniknąć wizerunku bazarku. W tym celu planuje m.in. tworzyć specjalne strefy na towary z określonych kategorii oraz w nowy sposób aranżować regały.

Kolejną nowością ma być obecność w wybranych placówkach pracowników (tzw. frontmanów), którzy będą się zajmować wspieraniem klientów w procesie zakupowym.

Wizerunkowy problem Poczty Polskiej

Poczta Polska to największy operator pocztowy w naszym kraju i jednocześnie spółka Skarbu Państwa, która od lat boryka się z wieloma problemami. Jednym z nich jest właśnie wizerunek, któremu szkodzą nie tylko „afery” takie jak ostatnia, związana ze złym przygotowaniem systemu e-Doręczenia. Od dawna bowiem problemem są też same placówki pocztowe, które zmieniły się w sklepy wielobranżowe. Odbywa się w nich już handel nie tylko książkami i herbatą, ale nawet zabawkami i dewocjonaliami. Zmianę w tym zakresie państwowy operator zapowiedział jednak już w swoim Planie Transformacji ogłoszonym 14 sierpnia 2024 r. Teraz, jak widać, przystępuje do jego realizacji.