Kolejny bank udostępnia klientom wirtualnego asystenta opartego na AI

Finanse Technologie Dołącz do dyskusji
Kolejny bank udostępnia klientom wirtualnego asystenta opartego na AI

Całkiem niedawno na tym portalu opisywałam asystenta bankowego opartego na sztucznej inteligencji, którego jako pierwszy w Polsce wprowadził Nest Bank. Uprzedzałam też, że wkrótce inne banki zapewne zaproponują podobne rozwiązanie. No i proszę, stało się. Swoją wirtualną ekspertkę przedstawił bowiem właśnie VeloBank. Podobnie jak u konkurencji jego „Vela” będzie dostępna w aplikacji mobilnej i ułatwi codzienne bankowanie. 

Czym jest i co potrafi wirtualna ekspertka Vela?

Vela to nowa funkcja w aplikacji mobilnej VeloBanku, która jest niczym innym jak wirtualną asystentką mającą pomagać klientom w codziennym korzystaniu z bankowości elektronicznej. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest oparta na sztucznej inteligencji, a więc oferuje znacznie więcej niż standardowy chatbot. Vela potrafi bowiem porozumiewać się zarówno za pomocą tekstu, jak i mowy, a do tego posługuje się naturalnym językiem i zapamiętuje kontekst rozmowy. Ponadto cały czas się uczy i rozwija, aby dzięki temu dostosowywać się do zmieniających się potrzeb klientów.

A w czym konkretnie może pomóc Vela? Przede wszystkim odpowie na różne pytania dotyczące np. salda konta, historii transakcji, czy produktów w ofercie banku. Pomoże również w wykonaniu różnych czynności w aplikacji banku np. wygenerowaniu kodu BLIK, zmianie limitów transakcyjnych na karcie, czy też znalezieniu jakiejś usługi. Co ważne, na pomoc Veli można liczyć przez całą dobę, niezależnie od godzin pracy banku.

Vela będzie wprowadzana etapami

O wprowadzeniu do aplikacji nowej asystentki Veli VeloBank poinformował w komunikacie prasowym na swojej stronie internetowej w dniu 4 marca 2025 r. Zaznaczył jednocześnie, że usługa jest dopiero rozwijana i dlatego będzie udostępniana klientom etapami. Szerzej takie podejście wyjaśnił Marek Grodkiewicz, Dyrektor Zarządzający Obszaru Transformacji Kanałów Cyfrowych w VeloBanku:

Zdecydowaliśmy się na etapowe udostępnianie Veli dla kolejnych grup klientów, dzięki czemu po pełnym wdrożeniu, będzie wiedziała, jak najlepiej i najpełniej odpowiadać na pytania naszych klientów.

Dyrektor Marek Grodkiewicz podkreślił również, że wprowadzenie Veli jest kolejnym krokiem „w stronę budowania nowoczesnej, intuicyjnej obsługi klienta fintechowego banku” oraz „podkreśla charakter technologicznego DNA marki”.

To już kolejna usługa oparta na AI w VeloBank

Jak się okazuje, Vela nie jest pierwszą taką usługą w VeloBanku. Już wcześniej z podobnego rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji mogli bowiem korzystać doradcy banku, którzy obsługiwali klientów zainteresowanych programem Bezpieczny Kredyt 2%.

Obecnie natomiast sztuczna inteligencja jest wykorzystywana przy ofercie VeloFotka, czyli kredytu na zdjęcie produktu, z jakiego można skorzystać w aplikacji mobilnej VeloBank. W tym przypadku AI pomaga w identyfikacji produktu, jaki ma być sfinansowany kredytem, a także wspiera automatyzację procesu składania wniosku kredytowego.