Co czeka klientów Santander Bank Polska? Rzeczniczka banku odpowiada

Finanse Dołącz do dyskusji
Co czeka klientów Santander Bank Polska? Rzeczniczka banku odpowiada

Wczoraj ogłoszono, że Santander Bank Polska zmieni właściciela. Będzie to jednocześnie największa transakcja w polskiej bankowości. Klienci banku mogą się jednak zastanawiać, co to dla nich oznacza. Rzeczniczka banku postanowiła rozwiać wątpliwości.

Co dalej z klientami Santander Bank Polska? Rzeczniczka odpowiada

Potwierdziły się wcześniejsze doniesienia o sprzedaży Santander Bank Polska; już na początku kwietnia o takiej możliwości informował serwis Bloomberg. Ostatecznie wczoraj rano hiszpańska Grupa Santander poinformowała o planowanej sprzedaży pakietu 49 proc. akcji Santander Banku Polska oraz 50 proc. udziałów w Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych. Do sfinalizowania transakcji powinno dojść pod koniec 2025 r. – o ile oczywiście obiekcji nie będą mieć m.in. Komisja Nadzoru Finansowego czy Komisja Europejska. Łączna wartość transakcji została ustalona na 7 mld euro, co sprawi, że będzie to jedno z największych przejęć w historii polskiego sektora bankowego.

Nabywcą wspomnianego pakietu akcji ma zostać Erste Group z Austrii. Zakup akcji akurat przez ten podmiot nie powinien dziwić; Erste Group chce wzmocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej, co jest jednym z długoterminowych celów grupy. Zakup akcji pozwoli grupie na skokowy wzrost skali działalności w regionie; jednocześnie Polska prawdopodobnie stanie się kluczowym rynkiem dla Erste Group.

Klienci Santander Bank Polska mogą jednak zastanawiać się, co stanie się po sfinalizowaniu transakcji. Jak podaje Business Insider, na to pytanie odpowiedziała już rzeczniczka banku, Monika Nowakowska:

Dla klientów Santander Bank Polska nic się nie zmienia. Bank działa, jak dotychczas, koncentrując się na zapewnieniu swoim klientom wysokiej jakości usług bankowych oraz jak najlepszych doświadczeń. Nasza strategia i priorytety nie ulegają zmianie. Nadal działamy na rzecz naszych klientów i pracowników

Warto być przygotowanym na zmiany w warunkach prowadzenia kont i w ofercie kredytowej

Rzeczniczka podkreśla jednocześnie, że Santander Bank Polska jest jednym z najbadziej rentownych banków w Polsce; wyniki finansowe można określić jako bardzo dobre (5,21 mld zł skonsolidowanego zysku netto w 2024 r.). Nie da się jednak ukryć, że odpowiedź rzeczniczki może nie rozwiewać wątpliwości wielu klientów banku. Warto przygotować się na to, że po sfinalizowaniu transakcji (choć raczej nie od razu, a w perspektywie kilku-kilkunastu miesięcy) mogą zmienić się opłaty dla klientów banku; można spodziewać się też zmiany oferty kredytowej. Należy jednak podkreślić, że zmiana właściciela nie wiąże się z żadnym zagrożeniem dla klientów, a banki regularnie zmieniają opłaty czy warunki prowadzenia kont – i warto mieć to na uwadze.