Wydawałoby się, że w dobie serwisów randkowych biura matrymonialne nie mają racji bytu. Jak się jednak okazuje, nic bardziej mylnego. To prawda, że nie odgrywają teraz tak dużej roli jak przed upowszechnieniem się Internetu. Ale wiele z nich wciąż nieźle sobie radzi i pojawiają się kolejne firmy z tej branży. Dzieje się tak dlatego, że biura matrymonialne rozwiązują problemy typowe dla spotkań umawianych na popularnych portalach.
Pułapki randkowania online
Internetowe serwisy randkowe, jak np. Sympatia, są znane w naszym społeczeństwie na tyle długo, że ich działanie można ocenić z perspektywy ćwierćwiecza. Z czasem zresztą przyjęły formę aplikacji, czego najlepszym przykładem jest Tinder.
Istnieje całkiem sporo osób, które nawiązały za ich pośrednictwem cenne znajomości, jakie z czasem wyewoluowały w stronę przyjaźni, partnerstwa czy małżeństwa. Ale niezależnie od tego jest też masa niezadowolonych – i ona zdaje się zdecydowanie przeważać.
W ich relacjach często pojawiają się podobne wątki. Rozczarowani wskazują przede wszystkim na to, że sporo profili należy do osób, które nie są zainteresowane realnymi spotkaniami, a jedynie prowadzącą donikąd korespondencją.
Niezadowoleni podkreślają też liczne kłamstwa w opisach ludzi deklarujących szukanie drugiej połówki, dotyczące np. bycia w związku czy sytuacji materialnej. Na popularnych serwisach nie brak wreszcie oszustów, mających na celu np. wyłudzenie pieniędzy.
Biura matrymonialne stanowią remedium na wyzwania randek online
Mówi się, że biznes sprowadza się do pomagania innym w trudnościach, z którymi się zmagają. Doskonale widać to właśnie na przykładzie współczesnych biur matrymonialnych.
Dzięki temu, że działają one zupełnie inaczej niż serwisy randkowe, ograniczają liczbę potencjalnie nieprzyjemnych sytuacji do minimum. Nadrzędna różnica polega na tym, że ich pracownicy poznają osobiście swoich klientów i weryfikują podstawowe informacje na ich temat.
Podczas gdy na popularnych serwisach rządzą algorytmy, przedstawiciele biur są w kontakcie z podopiecznymi i sami podsuwają im pasujące do nich oferty. Niejednokrotnie pomagają też w organizacji pierwszych spotkań, w większości przypadków doprowadzając do tego, że zgodnie z planem do nich dochodzi.
Niezwykle istotne jest także to, że chronią one wizerunek swoich klientów. Ten zresztą często bywa udostępniany dopiero po tym, gdy ktoś wyrazi chęć bliższego poznania drugiej osoby na podstawie samego opisu.
Biura matrymonialne nierzadko się specjalizują, szukając kandydatów dla małżonków dla określonych grup – np. ludzi z wyższym wykształceniem.
Ceny ich usług w większości przypadków są znacznie wyższe niż serwisów randkowych i kształtują się na poziomie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za miesiąc (lub np. 200-300 zł za spotkanie).
A biorąc pod uwagę, że znalezienie partnera lub partnerki w ten sposób jest możliwe, ale trudne, prowadzenie takiego biura można uznać za całkiem dobry pomysł na biznes.