Najpopularniejsza sieć dyskontów w Polsce, która nieodłącznie kojarzy się z owadem w kropki, właśnie rozpoczęła testy nowego rozwiązania, wraz z producentem i właścicielem aplikacji Yanosik.
Yanosik jest najpopularniejszym w Polsce komunikatorem dla kierowców. Mimo, że aplikacja oferuje wbudowaną nawigację, to głównym jej przeznaczeniem jest wzajemne informowanie się o występujących na drodze utrudnieniach, remontach, czy wypadkach. Najpopularniejszą jednak funkcją Yanosika jest możliwość zgłoszenia patrolu na drodze lub kontroli prędkości.
Nawigacja do… najbliższej Biedronki
Według doniesień źródłowego portalu, właściciel popularnego dyskontu potwierdza, że Biedronka już przeprowadziła pierwsze testy funkcji. Aplikacja Yanosik, dzięki współpracy, umożliwić ma nawigację do najbliższej Biedronki, jednocześnie informując, czy sklep jest otwarty. Taka możliwość spowoduje, że klienci będą wiedzieć jak daleko od ich lokalizacji znajduje się sklep – przykładowo – czynny w niedzielę niehandlową.
Testy trwały od maja do sierpnia bieżącego roku i objęły około 700 Biedronek w 12 regionach Polski. Mimo, że odbiór nowej usługi okazał się dosyć pozytywny, to Jeronimo Martins nie wydało na tę chwilę decyzji, czy taka funkcja zostanie.
Biedronka a zakaz handlu
Popularna sieć sklepów jest znana również ze swojej inteligentnej „batalii” z regulacjami prawnymi, zakazującymi handlu w niedziele. Biedronka, jako jeden z pierwszych dyskontów na rynku, zmienił godziny otwarcia w przededni niehandlowych niedziel, tak, aby sklep czynny był dłużej.
Trzeba przyznać, że jest to wzór na rynku, jeżeli chodzi o szybką reakcje na zmieniający się stan prawny. Tak też na wielu dworcach znajdują się placówki sklepów, które czynne są w każdą niedzielę. Ostatnio nawet Jeronimo Martins wygrało w sądzie, gdyż kontrolerzy usilnie chcieli uznać, że budynek byłego dworca PKS w Świeciu nie jest dworcem. Okazało się, że w myśl przepisów był.
Wystarczy się przejść w jeden z takich dni po otwartej placówce dużego sklepu aby zobaczyć, że zakaz handlu najlepiej napędza właśnie duże sieci, które wiedzą, jak postępować zgodnie z przepisami, a jednocześnie móc prowadzić handel. Korzystanie z rozwiązań technologicznych, jak umożliwienie nawigacji do sklepu jest – moim zdaniem – działaniem bardzo rozsądnym.