Sklep internetowy Lidl w Polsce to bez wątpienia coś, na co czeka wielu wiernych klientów sieci. Możliwość zamówienia niektórych produktów do domu byłaby ogromnym ułatwieniem –zwłaszcza dla osób, które chcą zrobić zakupy, a jednocześnie nie mają ochoty brać udziału w kolejnej wyprzedażowej bitwie. Na razie Lidl nie potwierdza tego oficjalnie, ale…beta testy projektu już trwają.
Tajemnicza domena lidl-shop.pl
Jak informują Wiadomości handlowe, jeszcze w poprzednim tygodniu użytkownik, który zagubił się w odmętach Internetu i jakimś cudem trafił na stronę lidl-shop.pl, natrafiał na informację, że trwają beta testy projektu. Czyli – w domyśle – sklepu internetowego Lidla. Po zgłoszeniu tego faktu Lidl usunął komunikat ze strony. Coś jest jednak na rzeczy.
Nie mówimy tak, nie mówimy nie
W odpowiedzi na pytania dotyczące tego, czy i kiedy sklep internetowy Lidl zostanie uruchomiony, firma nieco kręci. Communications manager marki lakonicznie mówi jedynie o testowaniu nowych rozwiązań i nieustannym rozwoju sklepu (marka zresztą wpada na coraz ciekawsze pomysły – w Niemczech działa telefonia Lidl). Z jednej strony pani manager mówi o tym, że sprzedaż bezpośrednia stanowi podstawowy kanał dystrybucji, z drugiej dodaje jednak, że już w zeszłym roku Lidl uruchomił dwa projekty związane z e-commerce (Winnicę Lidla i Lidl Podróże). Rok temu firma uparcie twierdziła, że sklep internetowy Lidl w Polsce to mrzonka. Obecnie jednak przedsiębiorstwo nie dementuje informacji o uruchomieniu e-sklepu i tym samym puszcza oczko w stronę wiernych konsumentów.
Sklep internetowy Lidl to nie nowość. Przynajmniej w Europie
E-sklepy Lidla funkcjonują już w Niemczech, Holandii, Belgii, a od niedawna – także w Czechach. Testy platformy internetowej zajęły w Czechach kilka tygodni. Czy w takim razie możemy spodziewać się, że w Polsce już wkrótce wystartuje sklep internetowy Lidla? Na to wygląda, ponieważ pomijając kwestię testów platformy, Lidl prowadzi rekrutację pracowników na stanowiska związane z handlem internetowym i obsługą klienta w sieci. Poszukiwani są m.in. product manager e-commerce i analityk e-commerce. Zła informacja jest taka, że np. w Czechach Lidl nie sprzedaje żywności za pośrednictwem sieci; podobnie jest w Niemczech (wyjątkiem są tzw. cook-boxy). Możliwe zatem, że jeśli sklep internetowy Lidl zostanie uruchomiony w Polsce, to w sprzedaży znajdą się głównie produkty przemysłowe.