Firma InPost wprowadza nową usługę, mającą na celu usprawnić obsługę klienta oraz wesprzeć osoby niepełnosprawne. Dzięki integracji z Asystentem Google, będzie można komunikować się z InPost głosowo. Kilka zdefiniowanych komend ułatwi dostęp do informacji na temat przesyłki, namierzenie najbliższego paczkomatu lub zdobycie numeru kuriera obsługującego naszą przesyłkę.
ChatBot Mat sprawia, że przesyłki InPost dostępne są w łatwy sposób
Jeśli korzystacie z usług polskiego operatora paczkomatów, to z pewnością zetknęliście się z ChatBot Mat. Wprowadzenie tego kanału komunikacji zautomatyzowało wiele elementów oraz poprawiło dostęp do informacji o przesyłkach, paczkomatach oraz usługach. Klienci przyjęli bota na tyle dobrze, że firma ma zamiar rozwijać go o kolejne funkcjonalności. Już teraz można otwierać paczkomat bez dotykania maszyny, a w przyszłości bot sam będzie przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki. Ciekawy wydaje się także pomysł lokalizacji paczki, gdy wybrany paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki w Paczkomacie w ciągu 48 godzin. Paczka powędruje wtedy do Punktu Odbioru Paczek (POP) – skąd będzie można ją odebrać osobiście.
Integracja z Asystentem Google
InPost zdecydował się wyjść naprzeciw właścicielom smartfonów z systemem Android (iphonowcy będą mieli trudniej, ale też się da). Wypowiedzenie komendy „Porozmawiaj z InPost” spowoduje uruchomienie aplikacji ChatBot Mat i głosową obsługę jego funkcjonalności. Wydaje się to dobrym ruchem w kierunku osób niepełnosprawnych, które bez trudu będą mogły obsługiwać swoje przesyłki.
ChatBot Mat staje się powoli ciekawie pomyślaną i wyposażoną w wiele przydatnych opcji aplikacją mobilną. Przede wszystkim zdejmuje z użytkowników konieczność korzystania z komputera zainstalowanego w paczkomatach. Po drugie zarządzanie losami przesyłki jest wygodniejsze. I po trzecie – dostępna teraz obsługa Asystenta Google spowoduje, że będzie on bardzo elastycznym narzędziem. Bardzo dobrze, że InPost wziął też pod uwagę potrzeby osób niepełnosprawnych, dla których obsługa aplikacji za pośrednictwem komend głosowych, będzie z pewnością jedną z najcenniejszych funkcjonalności. Premiera odbywa się też idealnie i może zaradzi na przedświąteczną gorączkę.