Okazuje się, że lokale gastronomiczne zamknięte do odwołania mogą liczyć na pomoc. Na rynku pojawiła się nowa aplikacja, która łączy restauracje z klientami. Aplikacja HelpEat jest całkiem darmowa, zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony.
Zamknięcie pubów i restauracji wykształciło nowe potrzeby społeczne. Wzrosła popularność aplikacji do zamawiania jedzenia. Niestety większość z nich wciąż nie jest tak atrakcyjna dla restauratorów, jak mogłoby się wydawać. Główną przyczyną są wysokie prowizje. Odpowiedź na to znalazła trójmiejska firma IT, która uruchomiła własną aplikację do zamawiania jedzenia. Darmową – zarówno dla lokali gastronomicznych, jak i ich klientów. HelpEat to projekt, który na rynku działa od kilku tygodni i z punktu widzenia użytkownika myślę, że warto się nią zainteresować.
Zamawiamy więcej jedzenia i to nie tylko w czasie pandemii
Popularność tego typu aplikacji wzrasta już od dłuższego czasu, przyczyna leży nie tylko w pandemicznych obostrzeniach, ale również w zmianie przyzwyczajeń Polaków. W ostatnim czasie pojawiły się wśród restauratorów głosy dotyczące wysokich prowizji, jakie pobierają aplikacje pośredniczące w zamówieniu. W ramach wsparcia pojawił się na rynku projekt HelpEat. Jest to aplikacja mobilna umożliwiająca zamawianie jedzenia. Od dotychczasowych, znanych aplikacji różni ją przede wszystkim rozszerzenie funkcji informacyjnej. Aplikacja łączy restaurację z użytkownikiem. Informuje o godzinach pracy lokalu oraz dostępnym menu. Można przez nią skontaktować się z lokalem i złożyć zamówienie. Możliwy jest zarówno wybór odbioru osobistego, jak i dostawy. Dzięki mapie można zlokalizować najbliższy lokal. Aplikacja nie pośredniczy w płatnościach i nie zajmuje się dostawami, przez co nie są naliczane dodatkowe koszty.
W aplikacji znajduje się kilkadziesiąt lokali z 14 miast, w tym Warszawa, Kraków, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Łódź. Baza oczywiście cały czas się rozszerza o kolejne miasta i lokale. Dużą rolę odgrywają sami klienci, którzy poprzez stronę mogą zgłosić ulubiony lokal, z którym następnie skontaktują się przedstawiciele aplikacji. Dodanie lokalu do bazy jest darmowe. Swój lokal mogą zgłosić również sami właściciele.
Zamawianie jedzenia przez aplikację
Samo użytkowanie aplikacji można ocenić na plus. Graficzny interfejs użytkownika jest dość przejrzysty i intuicyjny. Aplikacja przypomina tablicę ogłoszeń, z której w krótkim czasie możemy dowiedzieć się o otwartych lokalach, oferowanych daniach i możliwości zamówienia. Na plus zasługuje również podział na kategorie oferowanych dań i kuchni.
Oprócz oczywiście przemyślanych rozwiązań dla użytkowników, aplikacja zasługuje na uwagę z powodu swojego społecznego charakteru. Twórcy nie pobierają prowizji, a osoby, które ją tworzą robią to społecznie. Aplikacja rozwija się dzięki wolontariuszom i nie ma charakteru zarobkowego.