Reklamacja usterki w telewizorze – przebarwień na ekranie. Serwisant przyjechał z dokumentem, w którym była już wpisana adnotacja, że takich usterek nie obejmuje gwarancja i to zanim obejrzano telewizor!
Kupując sprzęt elektroniczny, oczekujemy, że będziemy z niego korzystali długo i bezproblemowo. Jednocześnie liczymy się także z możliwością wystąpienia usterki, którą serwis producenta usunie podczas całego okresu gwarancji. Gdy jednak nie uszkodzimy sprzętu sami, a serwis odmawia naprawy, klient się denerwuje, serwis i firma tracą na wiarygodności, a marka na wizerunku.
Jeden z popularnych technicznych serwisów internetowych opisał niedawno sytuację, w której klient używał telewizora firmy Samsung z serii 6, tak jak robi to większość z nas. Po jakimś czasie na ekranie zaczęły się pojawiać specyficzne plamy, przebarwienia obrazu czy też cienie.
Postanowił poszukać rozwiązania, zanim zgłosi się do serwisu. Trafił na informację, z której wynika, że powodem usterki jest zbierający się na matrycy kurz, ale firma nie naprawia tego problemu w ramach gwarancji. Niestety, nie znalazł on także w instrukcji dołączonej do sprzętu informacji o zakazie użytkowania sprzętu w warunkach, jakie panują w większości mieszkań. Standardem jest informowanie, że nie powinno się używać telewizorów w środowisku zbyt wilgotnym, zimnym lub gorącym, a także bardzo mocno zapylonym, a w salonach mieszkań zwykle nie występują takie problemy.
Postanowił jednak skorzystać z serwisu i poprzez infolinię umówił się na wizytę technika, który miał orzec, czy sprzęt nadaje się do naprawy w ramach gwarancji, czy ma to być może usługa płatna. Wizyta doszła do skutku, fachowiec przyjechał i obejrzał usterkę i zaszokował klienta, przedstawiając mu wypełniony wcześniej dokument (drukiem), że reklamacja jego telewizora zostaje odrzucona. Co więcej, dowiedział się, że usterka jest nieusuwalna i nawet gdy zapłaci za wyczyszczenie matrycy, to problem nadal będzie się pojawiał po jakimś czasie.
Na forach dyskusyjnych dotyczących technik telewizyjnych można wyszukać doniesienia innych użytkowników telewizorów tej serii, którzy skarżą się na podobne działania serwisów.
Dziennikarze z portalu technologicznego, po otrzymaniu opisu sytuacji od właściciela telewizora, zwrócili się z zapytaniem o te problemy i działania serwisów bezpośrednio do producenta. Okazało się, że producentowi nie podoba się podejście serwisów do obsługi klientów, a postępowanie opisane przez tego, jak i innych klientów, jest niezgodne z przyjętymi przez firmę standardami.
Wielu użytkowników sprzętu elektronicznego w Polsce, boryka się z problemami odrzucania przez serwisy roszczeń dotyczących naprawy lub wymiany zepsutego sprzętu w ramach gwarancji lub rękojmi. Jeśli standardowe drogi postępowania zostały wyczerpane i nadal klient nie jest zadowolony z obsługi, to w takich przypadkach nieoceniona jest pomoc prawników, którzy doradzą postępowanie lub pomogą przygotować stosowne pisma. Nasi są stale dostępni pod adresem kontakt@bezprawnik.pl. Zawsze chętnie pomogą.
Zdjęcie z serwisu shutterstock.com