Zakupy z Amazona prosto do Paczkomatu. InPost podpisał umowę z internetowym gigantem

Zakupy Dołącz do dyskusji (254)
Zakupy z Amazona prosto do Paczkomatu. InPost podpisał umowę z internetowym gigantem

Dobra wiadomość dla kupujących za pośrednictwem serwisu Amazon. Jak poinformował Rafał Brzoska, prezes InPostu, Amazon podpisał z InPostem pięcioletnią umowę, dzięki której klienci Amazona będą mogli zamawiać paczki do Paczkomatów.

Zakupy z Amazon prosto do Paczkomatu. Kupujący zyskają nową opcję dostawy

Osoby, które decydują się na zakupy w niemieckim serwisie Amazona, mogą już od jakiegoś czasu zamawiać zakupy wybierając opcję dostawy za pośrednictwem InPostu. Do tej pory możliwy był jednak wybór wyłącznie przesyłki kurierskiej. Teraz ma się to zmienić – w rozmowie z Bloombergiem prezes InPostu, Rafał Brzoska poinformował, że zakupy z Amazon będzie można zamawiać także do Paczkomatu – co z pewnością spodoba się wielu klientom internetowego giganta. Popularność Paczkomatów rośnie w Polsce z roku na rok, a już teraz klienci mogą zamawiać do skrytek InPostu paczki nie tylko z Allegro, ale także z Aliexpress.

Warto jednocześnie przypomnieć, że niedawno internetowy gigant ogłosił, że ruszają prace nad polską wersją platformy – Amazon.pl. W tym kontekście umowa InPostu z Amazonem jest jeszcze bardziej znacząca – bo nie ma wątpliwości, że polscy internauci z pewnością będą chcieli wypróbować możliwość zrobienia zakupów w polskiej wersji serwisu. Co istotne, mimo że Amazon.pl nie jest jeszcze dostępny dla kupujących, to na platformie mogą już za to rejestrować się sprzedawcy – odpowiedni panel jest już dostępny.

Amazon rzuca rękawicę Allegro

Polskiej wersji platformy Amazon można było spodziewać się od dawna – zwłaszcza że sam Amazon jest w Polsce już od 2014 r., tyle że głównie jako pracodawca. W Polsce znajdują się centra logistyczne firmy. Mimo to amerykański gigant nie zdecydował się wcześniej na stworzenie polskiej wersji serwisu, skazując konsumentów z Polski na zakupy na platformie zachodniego sąsiada.

Informacja o pracach nad polską wersją platformy jest także interesująca w kontekście niemal pewnej rywalizacji firmy z Allegro. Chiński gigant – Aliexpress – nie zdołał do tej pory zdetronizować najpopularniejszej obecnie polskiej platformy sprzedażowej. Nie ma jednak wątpliwości, że czeka nas w najbliższych latach starcie dwóch gigantów – i że Amazon rzucił Allegro rękawicę. Z takiego obrotu spraw powinni się cieszyć oczywiście konsumenci; obie firmy będą chciały ich przekonać, że zakupy na ich platformie sprzedażowej są dla nich znacznie bardziej korzystne. Skorzystać mogą też sami sprzedawcy – chociaż dopiero okaże się, jakie warunki będą musieli spełniać, by oferować swoje produkty na polskiej wersji platformy Amazona.