Amazon.pl ruszy już niebawem. Sprzedawcy już mogą rejestrować swoje konta

Biznes Zakupy Dołącz do dyskusji (2)
Amazon.pl ruszy już niebawem. Sprzedawcy już mogą rejestrować swoje konta

To już oficjalne. Po latach oczekiwań wreszcie ruszy Amazon.pl, czyli jak łatwo się domyślić, polska wersja gigantycznego serwisu. Co prawda Amazon działał w Polsce prężnie od lat, ale wykorzystywał nasz kraj co najwyżej jako bazę logistyczno-magazynową.

Amazon.pl wreszcie zacznie działać – to znaczy, że witryna już niebawem nie będzie przekierowywać nas na niemiecką wersję serwisu. To już oficjalna informacja od giganta z USA.

Kiedy dokładnie wystartuje polska wersja Amazona? Tego niestety na razie firma nie ujawnia. Wiadomo jednak, że prace nad Amazon.pl ruszają.

„Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świeci” – czytamy w komunikacie.

Amazon.pl. Sprzedawcy już mogą się rejestrować

Klienci, którzy chcieliby zrobić zakupy na Amazon.pl, muszą więc jeszcze trochę poczekać. A co ze sprzedawcami? Jak wynika z komunikatu Amazona, ci już mogą się rejestrować. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny.

Amazon zachęca zresztą polskich sprzedawców i przedsiębiorców do współpracy dodając, że na całym świecie ponad połowa towarów sprzedawanych przez serwis pochodzi właśnie od zewnętrznych partnerów.

Co jeszcze mówi Amazon w komunikacie? „Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach” – czytamy.

Czy wejście Amazona do Polski to wielkie zaskoczenie? Niekoniecznie – tym bardziej, że Amazon już w Polsce jest, i to od 2014 roku. Mało tego, firma jest największym amerykańskim pracodawcą w naszym kraju. Zatrudnia ok. 18 tys. osób w dziewięciu centrach logistycznych. Ma tam nawet swoich… polskich ambasadorów.

No właśnie – amerykański gigant traktował Polskę do tej pory jako wielki magazyn i sortownię  do obsługiwania bardziej znaczących rynków. Czemu dopiero teraz chce uruchamiać serwis? Być może po prostu nie doceniał polskich konsumentów i ich rosnącej siły. A może pamiętał o falstarcie eBaya w Polsce. Serwisowi nie udało się przekonać polskich konsumentów. A naszym rynkiem rządzi Allegro, od niedawna notowane zresztą na giełdzie.

Do tej pory na naszym rynku ecommerce dominował więc wielki hegemon. Teraz wygląda na to, że zrobi się na nim naprawdę ciekawie.