To już oficjalne. Po latach oczekiwań wreszcie ruszy Amazon.pl, czyli jak łatwo się domyślić, polska wersja gigantycznego serwisu. Co prawda Amazon działał w Polsce prężnie od lat, ale wykorzystywał nasz kraj co najwyżej jako bazę logistyczno-magazynową.

Amazon.pl wreszcie zacznie działać - to znaczy, że witryna już niebawem nie będzie przekierowywać nas na niemiecką wersję serwisu. To już oficjalna informacja od giganta z USA.
Kiedy dokładnie wystartuje polska wersja Amazona? Tego niestety na razie firma nie ujawnia. Wiadomo jednak, że prace nad Amazon.pl ruszają.
"Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świeci" - czytamy w komunikacie.
Amazon.pl. Sprzedawcy już mogą się rejestrować
Klienci, którzy chcieliby zrobić zakupy na Amazon.pl, muszą więc jeszcze trochę poczekać. A co ze sprzedawcami? Jak wynika z komunikatu Amazona, ci już mogą się rejestrować. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny.
Amazon zachęca zresztą polskich sprzedawców i przedsiębiorców do współpracy dodając, że na całym świecie ponad połowa towarów sprzedawanych przez serwis pochodzi właśnie od zewnętrznych partnerów.
Co jeszcze mówi Amazon w komunikacie? "Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach" - czytamy.
Czy wejście Amazona do Polski to wielkie zaskoczenie? Niekoniecznie - tym bardziej, że Amazon już w Polsce jest, i to od 2014 roku. Mało tego, firma jest największym amerykańskim pracodawcą w naszym kraju. Zatrudnia ok. 18 tys. osób w dziewięciu centrach logistycznych. Ma tam nawet swoich... polskich ambasadorów.
No właśnie - amerykański gigant traktował Polskę do tej pory jako wielki magazyn i sortownię do obsługiwania bardziej znaczących rynków. Czemu dopiero teraz chce uruchamiać serwis? Być może po prostu nie doceniał polskich konsumentów i ich rosnącej siły. A może pamiętał o falstarcie eBaya w Polsce. Serwisowi nie udało się przekonać polskich konsumentów. A naszym rynkiem rządzi Allegro, od niedawna notowane zresztą na giełdzie.
Do tej pory na naszym rynku ecommerce dominował więc wielki hegemon. Teraz wygląda na to, że zrobi się na nim naprawdę ciekawie.
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński
02.07.2025 6:05, Justyna Bieniek
02.07.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński