Zrzucić maseczki, zobaczyć lekarza, spotkać się bliskimi w restauracji i wyjechać

Dobre wiadomości Rodzina Społeczeństwo Dołącz do dyskusji (6)

Marka jakdojade.pl zleciła firmie Norstat zbadanie do czego chcą wrócić Polacy po zniesieniu obostrzeń. Okazało się, że najbardziej chcemy przestać chodzić w maseczkach. Zniesienia tego obostrzenia wyczekuje 76 procent badanych dorosłych Polaków. W przypadku kobiet nawet więcej niż 80 procent. Poza maseczkami najbardziej dokuczyły nam teleporady. Chcemy normalnych wizyt u lekarza.Dopiero w następnej kolejności jest spotkanie z przyjaciółmi czy rodziną, wyjście do restauracji i wyjazd.

Precz z maskami i teleporadami

„Żyjemy w czasach pandemii i lockdownu od ponad roku. Wszyscy chcemy powrotu do normalności z niecierpliwością wyczekujemy wieści o odmrożeniach i otwarciach ulubionych miejsc.Postanowiliśmy dowiedzieć się, do czego chcą wrócić Polacy. Zrealizowaliśmy ogólnopolskie badanie, w którym o to zapytaliśmy”

– informuje marka jakdojade.pl.

Pragnienia różnią się w zależności od wieku i płci. Kobietom brakuje festiwali, koncertów. Facetom wyjścia na mecz. Młodym imprez. Połowa chce powrotu na siłownię czy basen. Ciekawe, że tylko 7 procent tęskni za powrotem do pracy stacjonarnej, ale w grupie najmłodszych pracowników, do 34 lat, ten odsetek się podwaja. Tylko co 3 w grupie do 24 lat chce wrócić do szkoły czy na uczelnię. Średnio co 5 Polak chciałby swobody w celebrowaniu wydarzeń religijnych.

Chcemy się do siebie uśmiechać

Dystans, który musimy trzymać w pandemii, spowodował, ze wielu osobom doskwiera brak zwykłego podania sobie ręki. Tęsknimy też za uśmiechem mijanego przechodnia czy sprzedawcy w sklepie i chcemy ten uśmiech odwzajemnić. Połowa badanych chce odzyskać poczucie bezpieczeństwa, które zabrała pandemia. Pragnieniem wielu z nas jest powrót do odwiedzania się w domach. Najbardziej brakuje tego najmłodszym do 24 lat i najstarszym, powyżej 65 lat. Chcemy poznawać nowych ludzi, pocałować się na przywitanie, przytulić, złapać za rękę na randce. Młodsi, do 34 roku życia, chętnie by się wystroili na jakąś specjalną okazję.

Zostaniemy blisko natury

Przez pandemię zbliżyliśmy się do natury. Wielu z badanych tu akurat zmian nie chce. Planujemy tyle samo co teraz  lub więcej spacerować, zdrowo się odżywiać i utrzymywać bezpośredni kontakt z rodziną. W badaniu zapytano też, do których miejsc w swoim mieście wrócisz po zniesieniu obostrzeń, za którymi najbardziej tęsknisz?

Dla Warszawiaków to Starówka, Bulwary Wiślane i Nowy Świat. W Krakowie znów zapełni się Rynek, Bulwary Wiślane i Kazimierz. Wrocławianie wymienili Rynek, aquapark Wrocław i zoo. Mieszkańcy Katowic zatęsknili za swoim Rynkiem, pubami na ul. Mariackiej i Spodkiem. W  Trójmieście – Stare Miasto w Gdańsku, Oliwa Zoo i Długi Targ. Poznaniacy wybiorą się tłumnie na Stary Rynek, do Term Maltańskich i Nowego zoo. W Lublinie prym wiedzie Stare Miasto, W Łodzi Manufaktura i Pałac Poznańskiego, w Bydgoszczy Wyspa Młyńska, w Toruniu Stare Miasto, w Szczecinie Wały Chrobrego i Bulwary.