Partnerzy serwisu:
ecommerce Zakupy

InPost wystartował z nową usługą. Użytkownicy aplikacji InPost Fresh zrobią zakupy spożywcze z dostawą pod wskazany adres

Joanna Majkowska
02.07.2021
Joanna Majkowska
Joanna Majkowska
02.07.2021
InPost wystartował z nową usługą. Użytkownicy aplikacji InPost Fresh zrobią zakupy spożywcze z dostawą pod wskazany adres

Dostępna jest już nowa usługa InPost – InPost Fresh. Ma umożliwić użytkownikom aplikacji robienie zakupów spożywczych bez wychodzenia z domu. Będą mogli zamówić je z dowozem pod wskazany adres i to nie koniecznie w dniu złożenia zamówienia. Możliwe jest także ustalenie innego terminu dostawy – np. za kilka dni.  

Nowa usługa od InPost, czyli zamawianie towarów do domu dzięki InPost Fresh

Kilka dni temu na stronie Urzędu Patentowego pojawiła się informacja o zastrzeżeniu przez firmę InPost dwóch znaków towarowych: InPost Fresh i InPost Deli. Rzecznik prasowy InPostu nie chciał komentować całej sprawy. Już z samej międzynarodowej klasyfikacji towarów i usług dla celu rejestracji znaków towarowych (tzw. klasyfikacji nicejskiej) można było jednak wiele wywnioskować. Zastrzeżone znaki przyporządkowano bowiem do 3 kategorii – nr 9, 35 i 39.

Zgodnie z tą klasyfikacją można więc było się domyślać, że chodzi o aplikację mobilną pozwalającą na zamawianie produktów sklepowych czy posiłków z restauracji, pośredniczenia w umowach sprzedaży towarów na rzecz osób trzecich oraz usługi dostarczania zamówionych produktów pod wskazany adres. Teraz InPost już oficjalnie ogłosił, że rzeczywiście dostępna jest nowa usługa. Obecnie InPost Fresh działa w ograniczonym zakresie, ale InPost planuje w najbliższym czasie dalej ją rozwijać.

Póki co z usługi skorzystają tylko mieszkańcy Warszawy

Aplikacja InPostFresh jest już dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem Android oraz iOS. Użytkownicy będą mieć możliwość zamawiania zakupów spożywczych z dostawą InPost do domu lub pod wskazany adres. Usługa dostępna jest przy tym w 3 wariantach: Express, Dzisiaj oraz Kolejne dni. Oznacza to, że zamówione towary można otrzymać nie tylko w dniu złożenia zamówienia (InPost deklaruje, że w przypadku wyboru najszybszej opcji towary mogą zostać dostarczone nawet w godzinę od zakupu), ale także w inny wybrany dzień. Minimalny koszt zamówienia przy dostawie Express wynosi 25 złotych, z kolei przy wyborze dostawy Dzisiaj i Kolejne dni wzrasta już do 100 złotych.

Zakupy zamawiane za pomocą aplikacji InPost Fresh mają być przewożone w specjalnych samochodach dostawczych lodówko-zamrażarkach, jakie InPost ma w swojej flocie. To pozwoli produktom zachować ich świeżość. Aplikacja wyposażona jest także w dodatkowe funkcje, które pozwalają na bieżąco śledzić szczegóły złożonego zamówienia.

Wydaje się, że ze względu na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie zakupami z dostawą do domu nowa usługa od InPost może okazać się sporym sukcesem. Obecnie jednak z aplikacji nie można jeszcze korzystać w pełnym zakresie czy w każdym mieście w Polsce. Póki co nowa usługa od InPost dostępna jest tylko w Warszawie, gdzie testowanie InPost Fresh odbywa się we współpracy Makro. Firma zapowiada jednak, że już niedługo będzie skalować swoją usługę na kolejne miasta.