Kiedy większość czasu spędzam w statystykach Bezprawnika, gotów byłbym uwierzyć, że Polacy żyją w dużej mierze właśnie „Polskim ładem”. Nic bardziej mylnego – mówi mi SentiOne.
Firma, która zajmuje się monitoringiem mediów zbadała czym w ostatnich tygodniach żyli Polacy, które tematy wzbudzały w nich największe emocje. Werdykt jest prosty – miliard wyświetleń dla treści poświęconych Igrzyskom Olimpijskim. Dla porównania – w tym samym czasie hasło „polski ład” miało 301 mln wyświetleń, a „lody Ekipy” w kwietniu, czyli w okresie swojej największej popularności, 145 mln wyświetleń.
SentiOne sprawdziło nie tylko co się czytało, ale też jak reagowaliśmy
Najbardziej cieszyły: złoto mieszanej sztafety, zaś złościliśmy się na błędy PZP i przegrana siatkarzy. Najwięcej pozytywnych wzmianek zebrało złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m – 6 tys. serduszek, 12 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń. Na drugim miejscu znalazł się srebrny medal kobiecej sztafety 4 × 400 m – 5 tys. serduszek, 13 tys. polubień, 300 komentarzy i 800 tys. wyświetleń – a na trzecim złoty medal chodziarza Dawida Tomali – 7 tys. serduszek, 11 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń.
Negatywne emocje wzbudziły natomiast tylko dwa wydarzenia związane z Igrzyskami Olimpijskimi. Pierwszym był błąd proceduralny Polskiego Związku Pływackiego, w wyniku którego sześcioro reprezentantów nie zostało dopuszczonych do udziału w Igrzyskach i wróciło do kraju jeszcze przed ich rozpoczęciem. Drugie to przegrana polskich siatkarzy w ćwierćfinałowym meczu z Francją.
Co ciekawe, choć mogłoby się wydawać, że emocje sięgały zenitu już przed startem imprezy, to największy wzrost liczby wzmianek na temat Igrzysk przypadł pod ich koniec, w okolicach 3 sierpnia. Największe zaangażowanie Internautów spowodowały cztery informacje. Pierwsza to ta, że w czasie ceremonii nagradzania zwycięzców w sztafecie mieszanej 4 × 400 m na podium stanął tylko skład finałowy. Późniejsza informacja, że zawodnicy startujący w eliminacjach również otrzymali złote krążki, wzbudziła wiele radości.
SentiOne w ramach swojej analizy „wpływowości” mediów wskazało, że polski internet w kwestii Igrzysk Olimpijskich zdominowały dwa media – TVP Sport oraz Eurosport.
Nasz system analizuje każdą wzmiankę, portal i autora znalezione w internecie i nadaje mu ocenę od 1 do 10 w oparciu o dwie kwestie – jakie jest prawdopodobieństwo, że wzmianka zostanie zauważona, oraz to, ile razy była czytana lub udostępniana – wyjaśnia Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne – Sprawdzanie Influence Score jest bardzo przydatne, gdy mamy do czynienia z potencjalną sytuacją kryzysu PR i chcemy dowiedzieć się, który komentarz lub post wywołał największy szum w internecie. Można także filtrować wyniki według wybranego poziomu wpływu, co ułatwia szukanie influencerów do kampanii reklamowej.