Polski ład interesuje Polaków dwa razy bardziej, niż lody Ekipy. Ale to nadal mały pikuś przy Igrzyskach

Technologie Dołącz do dyskusji
Polski ład interesuje Polaków dwa razy bardziej, niż lody Ekipy. Ale to nadal mały pikuś przy Igrzyskach

Kiedy większość czasu spędzam w statystykach Bezprawnika, gotów byłbym uwierzyć, że Polacy żyją w dużej mierze właśnie „Polskim ładem”. Nic bardziej mylnego – mówi mi SentiOne. 

Firma, która zajmuje się monitoringiem mediów zbadała czym w ostatnich tygodniach żyli Polacy, które tematy wzbudzały w nich największe emocje. Werdykt jest prosty – miliard wyświetleń dla treści poświęconych Igrzyskom Olimpijskim. Dla porównania – w tym samym czasie hasło „polski ład” miało 301 mln wyświetleń, a „lody Ekipy” w kwietniu, czyli w okresie swojej największej popularności, 145 mln wyświetleń.

SentiOne sprawdziło nie tylko co się czytało, ale też jak reagowaliśmy

Najbardziej cieszyły: złoto mieszanej sztafety, zaś złościliśmy się na błędy PZP i przegrana siatkarzy. Najwięcej pozytywnych wzmianek zebrało złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m – 6 tys. serduszek, 12 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń. Na drugim miejscu znalazł się srebrny medal kobiecej sztafety 4 × 400 m – 5 tys. serduszek, 13 tys. polubień, 300 komentarzy i 800 tys. wyświetleń – a na trzecim złoty medal chodziarza Dawida Tomali – 7 tys. serduszek, 11 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń.

Negatywne emocje wzbudziły natomiast tylko dwa wydarzenia związane z Igrzyskami Olimpijskimi. Pierwszym był błąd proceduralny Polskiego Związku Pływackiego, w wyniku którego sześcioro reprezentantów nie zostało dopuszczonych do udziału w Igrzyskach i wróciło do kraju jeszcze przed ich rozpoczęciem. Drugie to przegrana polskich siatkarzy w ćwierćfinałowym meczu z Francją.

Co ciekawe, choć mogłoby się wydawać, że emocje sięgały zenitu już przed startem imprezy, to największy wzrost liczby wzmianek na temat Igrzysk przypadł pod ich koniec, w okolicach 3 sierpnia. Największe zaangażowanie Internautów spowodowały cztery informacje. Pierwsza to ta, że w czasie ceremonii nagradzania zwycięzców w sztafecie mieszanej 4 × 400 m na podium stanął tylko skład finałowy. Późniejsza informacja, że zawodnicy startujący w eliminacjach również otrzymali złote krążki, wzbudziła wiele radości.

SentiOne w ramach swojej analizy „wpływowości” mediów wskazało, że polski internet w kwestii Igrzysk Olimpijskich zdominowały dwa media – TVP Sport oraz Eurosport.

Nasz system analizuje każdą wzmiankę, portal i autora znalezione w internecie i nadaje mu ocenę od 1 do 10 w oparciu o dwie kwestie – jakie jest prawdopodobieństwo, że wzmianka zostanie zauważona, oraz to, ile razy była czytana lub udostępniana – wyjaśnia Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne – Sprawdzanie Influence Score jest bardzo przydatne, gdy mamy do czynienia z potencjalną sytuacją kryzysu PR i chcemy dowiedzieć się, który komentarz lub post wywołał największy szum w internecie. Można także filtrować wyniki według wybranego poziomu wpływu, co ułatwia szukanie influencerów do kampanii reklamowej.