FedEx Express ogłosił uruchomienie nowego międzykontynentalnego lotu między Paryżem a Osaką. Nowe połączenie między Europą a Japonią pozwoli klientom giganta na szybszy i wygodniejszy bezpośredni transport do państw azjatyckich. Wszystko w odpowiedzi na szybko rosnący potencjał tamtejszego rynku e-commerce.
Loty z Paryża do Osaki i Kantonu przyniosą tygodniowo dodatkowe 200 ton przepustowości dla klientów FedEx Express Europe
FedEx Express Europe 6 października uruchomił bezpośrednie międzykontynentalne połączenie między Europą a Japonią. Największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym zamierza tym samym zapewnić swoim klientom jeszcze lepsze połączenie z rynkami azjatyckimi. Dotyczy to oczywiście także polskich przedsiębiorców.
Połączenie pomiędzy lotniskiem Charles-de-Gaulle w Paryżu na międzynarodowe lotnisko Kansai w Osace ma zapewnić dodatkowe 200 ton przepustowości tygodniowo. Obsługujący je samolot Boeing 777 po wylądowaniu w Japonii kieruje się następnie na międzynarodowe lotnisko Guangzhou Baiyun w Kantonie w Chinach. Raz w tygodniu FedEx uruchamia także dodatkowe połączenie z Paryża do Kantonu, z międzylądowaniem w na lotnisku Changi w Singapurze. To kolejne 50 ton przepustowości.
Zgodnie z komunikatem firmy, uruchomione połączenie między Europą a Japonią i Północnymi Chinami to odpowiedź na stale rosnące zapotrzebowanie ze strony europejskich klientów. Dotyczy to w szczególności przesyłek e-commerce. W czerwcu 2021 r. FedEx odnotował wzrost wolumenu przesyłek z obszaru handlu elektronicznym o ponad 1 miliard dolarów rok do roku z Azji i Europy.
FedEx rozwija także swoją sieć połączeń pomiędzy przedsiębiorstwami eksportującymi towary z Azji i Pacyfiku a ich odbiorcami. Mowa przede wszystkim o firmach, które sprzedają swoje produkty do USA.
Region Azji i Pacyfiku to jeden z regionów świata, w których e-commerce rozwija się najszybciej
Rynek ecommerce w krajach azjatyckich rozwija się w ekspresowym tempie. W szczególności dotyczy to Chin, gdzie jego łączna wartość wynosi już nawet 2,7 biliona dolarów. To wzrost o 21 proc. względem poprzedniego roku. Mowa w tym przypadku o niemalże połowie światowego sprzedaży online.
Nie należy jednak lekceważyć potencjału Japonii. Łączna sprzedaż w sektorze e-commerce osiąga tam wartość ok. 144,08 miliarda dolarów i ustępuje pod tym względem jedynie Chinom, Stanom Zjednoczonym i Wielkiej Brytanii. Warto przy tym zauważyć, że Europa odpowiada za aż 16% całego japońskiego importu. Tymczasem w okresie od maja 2020 r. do maja 2021 r. cały japoński import wzrósł o 28,3%.
Ogromny potencjał rynków państw Azji i Pacyfiku stanowi oczywistą zachętę także dla europejskich firm. Jak wynika z badań, na które powołuje się sam FedEx, sprzedaż e-commerce w tym regionie ma się prawie podwoić do 2025 r. Karen Reddington, prezes FedEx Express Europe, przekonuje, że:
Najnowsze wzmocnienie naszej sieci oznacza, że europejskie przedsiębiorstwa mogą teraz skorzystać z ogromnych możliwości rozwoju, jakie stwarzają rynki w Japonii i regionie APAC. Firmy mogą polegać na FedEx jako partnerze w rozwijaniu swojej działalności na tym kwitnącym szlaku handlowym.
Uruchomione przez FedEx nowe połączenie między Europą a Japonią ułatwi europejskim przedsiębiorcom dostęp do tego całego potencjału. To szczególnie istotne dla tych firm, które teraz starają się odbudować swój potencjał po zeszłorocznym załamaniu.
Nowe połączenie między Europą a Japonią może przynieść korzyści także polskim małym i średnim przedsiębiorcom
Z punktu widzenia polskich firm połączenie Paryż-Osaka-Kanton przyniesie szereg potencjalnych korzyści. Przede wszystkim, bezpośrednie połączenie z Japonią to dostawa w ciągu 48 godzin do najważniejszych miast na terenie tego państwa. Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Eastern Europe w FedEx Express stwierdził:
Nowe połączenie to dla wielu polskich firm już działających na azjatyckim rynku szansa na dalsze rozszerzanie swojego biznesu w tym regionie, a dla tych, których jeszcze nie ma na tym rynku, perspektywa ekspansji. W FedEx stawiamy na usługi i rozwiązania, które stwarzają możliwości do rozwoju dla małych i średnich firm, a nowy lot właśnie taką możliwość daje.
Warto przy tym wspomnieć, że polski eksport do Japonii stale rośnie. W samym tylko pierwszym roku obowiązywania umowy handlowej pomiędzy tym państwem a Unią Europejską odnotowaliśmy jego wzrost aż o 18,3 proc.
Oferowane przez FedEx połączenia zapewniają także klientom firmy dodatkową przepustowość dla przesyłek ekspresowych i frachtowych. Także w przypadku innych rynków Azji i Pacyfiku. FedEx każdego tygodnia obsługuje obecnie ponad 200 lotów pomiędzy tym regionem a Europą i resztą basenu Oceanu Spokojnego. Tym samym nowe połączenie między Europą a Japonią wpisuje się w globalną sieć firmy.
Wpis powstał we współpracy z FedEx