Dwaj wielcy krajowi gracze ogłosili, że zawarli strategiczne partnerstwo. OLX oraz InPost będą współpracować w zakresie dotyczącym logistyki przesyłek dostępnych dla użytkowników serwisu OLX.
OLX oraz InPost nawiązali współpracę
Podmioty bardzo słusznie dostrzegły, że strategiczne partnerstwo może stanowić obopólną korzyść. InPost ogłaszając współpracę z OLX stał się przedsiębiorstwem kooperującym niemalże ze wszystkimi platformami sprzedażowymi w Polsce.
Spółka na polskim rynku działa od 2014 roku. Początkowo pod nazwą – tablica.pl był serwisem ogłoszeniowym należącym do grupy Allegro. Jest jedną z najpopularniejszych stron internetowych w Polsce. Obecnie należy do południowoafrykańskiej grupy mediowej Naspers. Natomiast OLX jest częścią międzynarodowej grupy OLX Group. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz rozwijaniem platform ogłoszeń lokalnych. Ponadto, jest właścicielem ponad 20 marek w 40 różnych krajach. Serwisy OLX działają m.in. w Polsce, Rosji, Bułgarii, Indiach, Rumunii, na Ukrainie oraz w Portugalii.
InPost, Paczkomaty i ekoopakowania
Natomiast, dla tych którzy jeszcze nie natknęli się na jakikolwiek Paczkomat… InPost to interdyscyplinarna platforma dostaw dla ecommerce. Spółka została założona pod koniec lat 90′ przez Rafała Brzoskę. Przedsiębiorstwo InPost posiada sieć Paczkomatów w całej Polsce. Od niedawna również i poza granicami kraju. Paczki możemy już bowiem nadawać oraz odbierać w niektórych miastach Wielkiej Brytanii oraz Włoch. W samym 2020 roku, za pośrednictwem Paczkomatów spółka obsłużyła ponad 249 mln przesyłek. Warto podkreślić, że sama aplikacja mobilna spółki — InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników.
Ponadto, w styczniu 2021 roku InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam. Natomiast tuż przed świętami informowaliśmy was o nowym rozwiązaniu nad którym obecnie pracuje spółka. InPost jako pierwszy podmiot w naszym kraju chciałby wprowadzić ekoopakowania. Byłaby to rewolucja zarówno na krajowym, jak i światowym rynku ecommerce.
Obydwie platformy dla wielu przedsiębiorców działających w branży ecommerce stanowią bardzo istotne oraz podstawowe narzędzia pracy.
Dostawy do paczkomatów są najczęściej wybieraną formą przez klientów ecommerce w Polsce. Jest to zdecydowanie najwygodniejsze rozwiązanie i rozwiązuje problem kurierów dostarczających przesyłki w naprawdę egzotycznych godzinach. Prezes InPost wskazał, że – infrastruktura jest w pełni przygotowana na obsługę zwiększonego ruchu, gdyż tylko w ubiegłym roku zrealizowaliśmy olbrzymi program inwestycyjny, kończąc rok z liczbą ponad 16 tys. paczkomatów. Wciąż jednak mamy jeszcze przestrzeń dla kolejnych tego typu umów i strategicznych partnerstw
Strony poinformowały, że usługa Przesyłek OLX cieszy się coraz większą popularnością. Opcja ta dostępna jest już w ponad połowie, czyli niemal 13 mln ogłoszeń obecnych na naszej platformie.