Z badań wynika, że wielu klientów, którzy rozglądają się za dodatkowym ubezpieczeniem, chętniej wykupi je wtedy, gdy ma możliwość zrobienia tego za pośrednictwem aplikacji lub strony swojego banku. Eksperci podkreślają, że jest to wielka szansa dla sektora bankowego, który może poszerzać swój potencjał w sektorze bancassurance. Banki mogą w ten sposób dużo silniej zaznaczać swoją obecność na rynku ubezpieczeniowym.
Sektor bancassurance jest nie do końca wykorzystany przez banki. Klienci ucieszyliby się z jego poszerzenia
Badanie Sollers we współpracy z Ipsos potwierdza rosnące zainteresowanie klientów zakupem ubezpieczenia za pośrednictwem swojego banku. 44 proc. z nich potwierdziło zainteresowanie tą drogą zakupu ubezpieczenia. Eksperci Sollers potwierdzają, że w przypadku zwiększenia inwestycji w ten sektor, ubezpieczenia mogą stać się dla banków niezwykle dochodowe. Mówił o tym Piotr Pastuszka, Senior Manager w Sollers:
Ubezpieczenia mogą być dla banków bardzo dochodowym biznesem. Wymagają jednak doświadczonego zespołu ubezpieczeniowego po stronie bankowej i odpowiedniej technologii. Ubezpieczenia są tak atrakcyjne dla sektora bankowego, ponieważ stanowią okazję do dodatkowych usług dla klientów i sprzedaży krzyżowej.
Z danych wynika, że najczęściej za pośrednictwem banku kupujemy ubezpieczenie domu – robi to 61 proc. klientów. Na kolejnych miejscach są ubezpieczenia na życie (51 proc.), ubezpieczenie komunikacyjne (47 proc.), a także ubezpieczenie podróżne (35 proc.).
Według ekspertów Sollers kluczowy wpływ na wzrost sprzedaży ubezpieczeń przez banki miało sprzedawanie ich jak osobny produkt. Jednak w dalszym ciągu instytucje finansowe w Polsce mają wiele do zrobienia w tym temacie.
Wygoda to niewątpliwie jeden z największych plusów zakupu ubezpieczenia poprzez bank
Klienci doceniają wygodę kupowania ubezpieczeń za pośrednictwem banków. Mogą to zrobić np. wtedy, gdy wnioskują o udzielenie kredytu. Kupowanie ubezpieczenia tą drogą ma także inne zalety. Klienci nie muszą także pamiętać o konieczności opłacania składek, gdyż wszystkie one zostają pobrane w sposób automatyczny z konta. Wiele banków wychodzi naprzeciw swoim klientom i udziela dodatkowych rabatów przy zakupie ubezpieczeń, lub oferuje rozkładanie płatności na raty. Banki kuszą nas także wieloma akcjami promocyjnymi, które obejmują zakup np. ubezpieczeń komunikacyjnych za ich pośrednictwem. Klienci mogą otrzymywać bonusy, punkty do wykorzystania lub e-vouchery. Banki oferują polisy wiodących ubezpieczycieli, co także ma niemały wpływ na dynamiczny rozwój sektora bancassurance w Polsce i pozyskiwanie nowych klientów przez firmy ubezpieczeniowe.