Partnerzy serwisu:
Biznes ecommerce Lokowanie produktu

Optymalizacja i automatyzacja e-handlu to podstawa. Twórcy House of Treats opowiadają, jak pomaga im w tym BaseLinker

Optymalizacja i automatyzacja e-handlu to podstawa. Twórcy House of Treats opowiadają, jak pomaga im w tym BaseLinker

Black Friday i okres przedświąteczny to dla sklepów internetowych czas tytanicznej pracy na wszystkich możliwych polach – od promocji, przez obsługę zamówień, koordynację ich wysyłki, aż po bieżące uzupełnianie stanów magazynowych i kontakt z kontrahentami. Jak ten okres przetrwała firma House of Treats, założona przez dwójkę ambitnych prawników i czy udało jej się zwiększyć zainteresowanie swoim sklepem? Jak pomógł w tym BaseLinker? Sprawdźmy. 

Black Friday w innym wydaniu. Sklepy internetowe powoli zmieniają taktykę

Black Friday już jakiś czas temu zamieniło się w Black Week – sklepy oferują promocje już nie tylko w Czarny Piątek, ale przez cały weekend, zazwyczaj do poniedziałku włącznie. Do tematu promocji w ramach Czarnego Piątku można jednak podejść jeszcze inaczej – i potraktować Black Week jako okazję do wprowadzenia świątecznej oferty. Taką decyzję podjęli nasi bohaterowie, czyli Kinga i Kuba prowadzący House of Treats, internetowy sklep z naturalnymi przysmakami dla zwierząt. Jak komentował dla nas Kuba zaraz po Black Friday,

Nie traktowaliśmy Black Week jedynie jako okazji do zmaksymalizowania naszego przychodu – zamiast tego uznaliśmy, że to dobry moment do wdrożenia naszej przedświątecznej oferty. Wprowadziliśmy specjalne zestawy świąteczne, opcję pakowania zamówienia na prezent oraz darmową wysyłkę dla osób, które zakupią cegiełkę o wartości 10 zł – przychód z cegiełek przekażemy w całości Fundacji Kundelek.

House of Treats zdecydowało się też na poprowadzenie akcji, w ramach której klienci mogli zrobić fundacyjnym pieskom świąteczny prezent – wystarczyło kupić w HoT smaczki i gryzaki z dodatkową zniżką, a sklep dostarczał zamówienia bezpośrednio do samej Fundacji. Jeśli chodzi zresztą o działania we współpracy z Fundacją Kundelek, to mocno ułatwiło je BaseLinker. Jak twierdzi Kuba,

Inicjatywa (możliwość zakupu prezentu dla fundacyjnych piesków – przyp. red.) cieszy się duża popularnością; w jej obsłudze niezwykle pomocny jest BaseLinker. Dzięki niemu mamy możliwość rozdzielić niezrealizowane zamówienia – te fundacyjne – od tych, które mają trafić bezpośrednio do klientów. Bez tego w naszym sklepie mielibyśmy cały czas jedną, długą listę niezrealizowanych zamówień.

 

 

To bez wątpienia niezwykle przydatna funkcja BaseLinkera do tzw. „działań specjalnych” – zazwyczaj automatyzacja tego rodzaju czynności może być utrudniona. W tym przypadku BaseLinker pomógł naszym bohaterom w uporządkowaniu zamówień; ułatwia też dalszą koordynację ich wysyłki. Jak komentuje Kuba,

Natomiast jeśli chodzi o wysyłkę do klientów, to bardzo pomocna okazuje się integracja z InPost. System BaseLinker automatycznie pobiera dane wysyłkowe ze sklepu i generuje etykietę wysyłkową. Biorąc pod uwagę zwiększoną sprzedaż produktów o niemal 100 proc. w okresie przedświątecznym, to jest to dla nas spora oszczędność czasu – nie mówiąc już o wyeliminowaniu ryzyka potencjalnych pomyłek przy ręcznym wpisywaniu danych pomiędzy sklepem a InPost.

Oznacza to zatem niemal pełną automatyzację – sprzedający nie musi wszystkiego wypełniać ręcznie, a dzięki BaseLinkerowi ma gotowe etykiety na zamówienia, które trzeba później jedynie przekazać kurierowi. Należy też dodać, że BaseLinker oferuje integrację z 183 firmami wysyłkowymi – nie tylko wspomnianym wyżej InPostem, ale też m.in. z DPD czy Orlen Paczka. To natomiast pozwala na dostosowanie obsługi klienta do preferencji konsumentów.

Warto przy tym pamiętać, że sporo początkujących sprzedawców (a do takich należy zaliczyć HoT) jest przytłoczonych tym, jak wieloma kwestiami trzeba się zająć, prowadząc sklep internetowy. Porządkowanie zamówień oraz ich późniejsza wysyłka mogą zajmować szczególnie dużo czasu. Z tego względu opisane wyżej funkcjonalności BaseLinker nie tylko ułatwiają pracę sprzedającemu, ale też oszczędzają jego czas (który można poświęcić np. na dopracowanie oferty czy działania marketingowe).

BaseLinker Connect, czyli automatyzacja w pełnym wymiarze

Jeśli chodzi zresztą o automatyzację, osoby prowadzące sklep internetowy powinny zwrócić szczególną uwagę na funkcję BaseLinker Connect. Dzięki niej można połączyć się z szeroką siecią sprzedawców, producentów, hurtowni czy dostawców z różnych branż; sprzedający korzystający z BaseLinker Connect zyskuje dostęp do bazy aż 27 000 potencjalnych kontrahentów. To sprawia natomiast, że znacznie łatwiej znaleźć potencjalnych partnerów biznesowych w obszarach już prowadzonej działalności, a także tych, w których dopiero zamierzamy się rozwijać.

Wracając do naszych bohaterów – House of Treats pracuje nad poszerzeniem oferowanego asortymentu, a korzystanie z systemu BaseLinker Connect pozwala na efektywny dostęp do oferowanych produktów, przyspieszenie wymiany danych z kontrahentami, poprawę czasu obsługi zamówień, szybsze skalowanie sprzedaży hurtowej czy automatyzację obsługi dostaw, zamówień i wysyłek. Optymalizacja procesów i dostęp do ogromnej bazy kontrahentów przydadzą się zarówno przedsiębiorcom, którzy są na samym początku swojej biznesowej drogi, jak i tym, którzy chcą już skalować biznes i wiedzą, że konieczne jest wdrożenie automatyzacji w wielu obszarach – w tym m.in. jeśli chodzi o obsługę zamówień, wysyłkę czy kontrolę stanów magazynowych i cen.

BaseLinker Connect ułatwia też poszerzanie katalogu produktów – jak można przeczytać na stronie BaseLinkera,

Katalog BaseLinker Connect jest niczym ogromny magazyn z milionem produktów we wszystkich możliwych kategoriach, które możesz z łatwością przeglądać, kiedy tylko zechcesz. Współdzielenie danych produktowych z siecią wzmacnia Twoją pozycję, ułatwia współpracę, usprawnia zarządzanie zapasami i sprzedaż, tworząc płynne połączenia między hurtowniami i sklepami. Potrzebujesz pobrać produkty z magazynu partnera? Wystarczy jedno kliknięcie w naszym systemie, by zaimportować je do swojego katalogu.

Nie trzeba być zatem „biznesowym wymiataczem”, by móc efektywnie korzystać z BaseLinkera. Wręcz przeciwnie – funkcjonalności BaseLinkera mogą przydać się zwłaszcza tym przedsiębiorcom, którzy wiedzą, co i komu chcą sprzedawać, ale obawiają się, że samodzielnie nie podołają obsłudze sklepu internetowego. Z BaseLinkerem nie ma takiego ryzyka.

Integracja z systemem księgowym i Manager Produktów

Funkcjonalności BaseLinkera jest zresztą jeszcze więcej. Dobrym przykładem jest możliwość integracji z systemem księgowym; z tej opcji skorzystali też nasi bohaterowie. Jak komentuje Kuba,

Poza bezpośrednią sprzedażą rozwijamy także sprzedaż B2B do sklepów internetowych i stacjonarnych, a dzięki połączeniu BaseLinker z systemem księgowym, jesteśmy w stanie zdecydowanie sprawniej wystawiać dokumenty sprzedażowe, korzystając przy tym z dedykowanego katalogu produktów dla klientów biznesowych.

HoT zwraca też uwagę na funkcję Managera Produktów:

Okres świąteczny znacząco uszczuplił nasze stany magazynowe, a dzięki funkcjonalności BaseLinker możemy bezpośrednio wskazać produkty i złożyć zamówienie u naszych dostawców. Możemy także monitorować ceny dostaw, co jest szczególnie pomocne w sytuacjach, gdy dla danego produktu mamy więcej niż jednego dostawcę.

Manager Produktów od BaseLinkera pozwala na zarządzanie wszystkimi produktami w jednym miejscu – i mowa zarówno o zsynchronizowaniu stanów magazynowych, aktualizacji cen produktów, jak i automatycznym wystawianiu dokumentów magazynowych, przyspieszeniu procesu pakowania (dzięki Asystentowi Zbierania i Pakowania) czy możliwości masowej zmiany danych wystawianych produktów. Na uwagę zasługuje też moduł AI, pozwalający na stworzenie oryginalnych nazw i opisów produktów w każdym języku – a to wszystko dzięki jednemu kliknięciu.

House of Treats dopiero się rozkręca

Twórcy marki przyznają jednocześnie, że przed nimi jeszcze wiele nauki – i jeśli chodzi o prowadzenie sklepu internetowego, i odkrywanie kolejnych funkcjonalności BaseLinkera oraz to, do czego można je wykorzystać. Jak komentują,

Cały czas czas uczymy się BaseLinkera i odkrywamy jego kolejne funkcjonalności. Na przykład korzystając z możliwości wystawiania faktur w Baselinker, jesteśmy w stanie zoptymalizować proces sprzedaży naszych produktów w ramach współprac B2B i agregując wszystkie kanały sprzedaży w jednym miejscu. Tego natomiast nie oferuje funkcjonalność samego sklepu internetowego.

Cele marki pozostają niezmienione; twórcy HoT będą nadal uczyć się optymalizacji swoich działań, wdrażać automatyzację tam, gdzie jest to możliwe, oraz robić wszystko, by skala ich działań sukcesywnie rosła. Warto podkreślić, że BaseLinker ułatwia prowadzenie biznesu na wielu polach; od znalezienia partnerów biznesowych, przez wprowadzanie produktów do sprzedaży, obsługę zamówień, aż po koordynowanie wysyłki i wystawianie faktur. Nasi bohaterowie już mieli okazję się o tym przekonać.

Więcej na temat BaseLinkera możecie przeczytać tutaj. Polecamy też historię młodego przedsiębiorcy, któremu BaseLinker pomógł odnieść sukces.

 

 

Artykuł powstał we współpracy z BaseLinker