PKO BP decyduje się na zmiany. Chce chronić swoich klientów, więc wprowadza istotne ograniczenia

Finanse Prywatność i bezpieczeństwo Dołącz do dyskusji
PKO BP decyduje się na zmiany. Chce chronić swoich klientów, więc wprowadza istotne ograniczenia

Klienci PKO BP muszą liczyć się z tym, że już wkrótce wprowadzone zostaną zmiany w regulaminie, mające na celu zwiększenie ochrony przed cyberprzestępcami. Zmiany mogą być odczuwalne, ponieważ bank chce nałożyć nowe limity na przelewy internetowe wykonywane przez serwis iPKO.

Limity na przelewy internetowe w PKO BP. Bank zmienia regulamin

Banki – i ich klienci – mają coraz większy problem z cyberprzestępcami. Nie powinno zatem dziwić, że banki podejmują dodatkowe działania mające na celu ochronę swoich klientów. Tym razem zdecydował się na to PKO Bank Polski. Niestety – zmiany w regulaminie (które mają wejść w życie 6 maja) wiążą się jednak z ograniczeniami dla klientów banku. Jak mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO BP,

W czasach coraz bardziej zuchwałych ataków cyberprzestępców, którzy wykorzystują nieuwagę oraz czasem nadmierną ufność swoich potencjalnych ofiar, robimy wszystko, by pomagać naszym klientom chronić ich oszczędności. Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które mają przeciwdziałać wyłudzeniom. Kolejnym narzędziem, które wspomaga bezpieczeństwo pieniędzy klientów są właśnie limity na przelewy w serwisie iPKO.

Co to oznacza dla klientów? Po pierwsze, domyślny limit dzienny wyniesie od 6 maja 10 tys. zł. W sytuacji gdy klient miał ustawiony wcześniej wyższy limit dzienny, PKO BP obniży go automatycznie do wspomnianej wyżej kwoty. Dobra wiadomość jest natomiast taka, że ostatecznie limit będzie można zmienić; jak komentuje Macierzyński,

Co jednak najważniejsze – nie chcemy ograniczać korzystania z naszej bankowości cyfrowej. Dlatego dajemy klientom bezpieczną i wygodną możliwość zmiany limitu i dopasowania go do własnych potrzeb

Co zrobić, by móc korzystać z wyższego limitu dla przelewów internetowych?

Jak to będzie wyglądać w praktyce? Klienci PKO BP korzystający z iPKO zyskają możliwość podniesienia limitu – nawet do 300 tys. zł. Należy jednak zaznaczyć, że maksymalny limit będzie uzależniony od narzędzia autoryzacji i dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta klient. Na największy dzienny limit maksymalny można liczyć w sytuacji, gdy klient używa mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz korzysta z usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, która umożliwia bankowi sprawdzenie wybranych cech zachowania użytkownika w serwisie internetowym.

Co ciekawe, limit wyższy niż 300 tys. zł dziennie również będzie możliwy – ale po indywidualnych uzgodnieniach z bankiem (i prawdopodobnie tylko w określonych sytuacjach).