Programy lojalnościowe są obecnie chętnie wykorzystywane przez różne marki. Przykładem doskonale znanym chyba wszystkim są programy lojalnościowe sieci spożywczych; dzięki nim klienci mogą oszczędzać podczas zakupów i zyskiwać dodatkowe rabaty. Teraz swój program lojalnościowy może szykować PKO BP – okazuje się bowiem, że bank zgłosił do Urzędu Patentowego znak słowny „PKO Punkty”.
Program lojalnościowy PKO BP. Interesujące posunięcie banku
Lidl Plus, Moja Biedronka, ale też Vitay w Orlenie czy Payback w BP – to tylko kilka programów lojalnościowych, które w Polsce cieszą się sporą popularnością. Swoje programy mają też sieci drogerii, sklepy odzieżowe, a nawet linie lotnicze; na uruchomienie takiego programu decydują się również mniejsze marki. Cel wszystkich programów jest oczywisty – firmy chcą w ten sposób przyciągnąć nowych klientów, a jednocześnie zachęcić dotychczasowych do dalszego korzystania z usług czy kolejnych zakupów. To zatem stosunkowo łatwy sposób na to, by zadowolić stałych konsumentów (o czym część marek zdecydowanie zapomina), a z drugiej strony zainteresować tych, którzy do tej pory nie mieli większej styczności z marką. Programy lojalnościowe są też opłacalne z punktu widzenia klientów, mogących w ten sposób zaoszczędzić środki czy wygrać drobne nagrody.
Ciekawą informacją dla wielu osób może być zatem fakt, że, jak informuje cashless.pl, PKO BP może ruszyć z własnym programem lojalnościowym. Serwis wskazuje, że bank zgłosił do Urzędu Patentowego znak słowny „PKO Punkty”. To natomiast może wskazywać na nową usługę – stąd też chęć zastrzeżenia stosownej nazwy. Na razie nie wiadomo jednak, co konkretnie planuje bank; w Biuletynie Urzędu Patentowego, w opisie znaku pojawiają się takie frazy jak „Promowanie sprzedaży za pośrednictwem programów lojalnościowych dla klientów” czy „Promowanie sprzedaży towarów i usług osób trzecich za pośrednictwem programów kart lojalnościowych”. Z drugiej strony w wykazie potencjalnych towarów i usług oraz klas towarowych znalazły się też usługi inwestycyjne czy powiernicze, dlatego też trudno stwierdzić ze stuprocentową pewnością, jaka usługa z katalogu otrzyma wspomnianą nazwę – i kiedy jej uruchomienie byłoby możliwe.
PKO BP stawia na innowacje?
Program lojalnościowy mógłby być kolejną nowością wprowadzoną przez bank. Warto bowiem przypomnieć o kredycie hipotecznym online – osoby, które chcą zaciągnąć kredyt na zakup mieszkania, mogą teraz zrobić to online (choć na razie z tej możliwości nie skorzystają np. osoby prowadzące własną działalność gospodarczą). Na razie nie ma jednak pewności, że bank faktycznie zdecyduje się na program lojalnościowy lub inną, zbliżoną usługę.