Sieć sklepów Makro przedstawiła w najnowszym raporcie swoją sytuację finansową, która nie jest najlepsza. Przedstawiciele sieci poinformowali, że w roku obrotowym zakończonym 30 września 2024 r. poniosła stratę netto w kwocie 250 mln zł, a skumulowana bilansowa strata wyniosła 444,5 mln zł. To jednak nie przeszkadza patrzeć właścicielom sieci z optymizmem w przyszłość. Przedstawiciele Makro zapewniają, że tego typu problemy są tylko przejściowe, a sytuacja ulegnie polepszeniu.
Straty sieci Makro sięgają 250 mln złotych netto. Mimo tego, przedstawiciele sieci nie wpadają w panikę
Pomimo tego, że sieć Makro notuje stratę netto o 142 mln złotych większą, od tej w roku poprzednim, przedstawiciele firmy zapewniają, że tego typu problemy finansowe nie wpłyną na działalność sklepów w Polsce:
Od kilku miesięcy można zaobserwować trend wzrostu średnich wynagrodzeń powyżej stopy inflacji, co zwiększa dochód rozporządzalny gospodarstw domowych. Pozytywną przesłanką jest również stabilnie rosnący udział spółki w rynku HoReCa. Świadczy to o rosnącym zaufaniu klientów oraz dużej konkurencyjności rynkowej spółki.
Jak informuje portal dlahandlu.pl, spółka otrzymała list wsparcia od nadrzędnego udziałowca – METRO AG. To właśnie może być powód takiego, a nie innego postrzegania przyszłości przez sieć Makro w Polsce.
Sieć prowadziła także w ubiegłym roku szereg działań optymalizacyjnych, polegających na wprowadzeniu centrum dostaw wielokanałowych, optymalizacji kosztów administracyjnych, a także optymalizacji asortymentu i dostosowanie do oczekiwań klientów hurtowych.
Sklepy Makro wpisały się na stałe w krajobraz polskiego handlu i potrzeb klientów biznesowych
Sklepy Makro nie są zwykłymi marketami, a miejscami, które upodobali sobie klienci, którzy posiadają działalność gospodarczą. Zakupy w sklepach Makro są robione przede wszystkim przez osoby, które prowadzą restauracje lub sklepy spożywcze.
Cechą charakterystyczną sklepów tego typu jest możliwość kupienia produktów w dużo większych opakowaniach. Klienci, którzy kupują większe ilości produktów, z reguły mogą liczyć na mniejsze ceny towaru. W sklepach Makro możemy kupić nie tylko produkty spożywcze. Sieć handluje także produktami chemicznymi i środkami czystości, elektroniką i produktami marek własnych.
Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest możliwość zrobienia zakupów w sklepach Makro w sposób zdalny. Sklep oferuje ponad 20 000 produktów niespożywczych. Popularnością cieszy się także usługa dostaw świeżych produktów spożywczych do gastronomii. Zakupy mogą być dostarczone pod wskazany adres nawet w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia. Z usługi korzystają nie tylko restauracje, ale także kantyny lub hotele.