Koncern Schwarz z Neckarsulm, właściciel marek Lild i Kaufland, zamierza handlować używanymi autami służbowymi swojej kadry managerskiej. Lidl będzie sprzedawać samochody z silnikami diesla.
Audi vs. BMW
Jak dotąd koncern zaopatrzał flotę w samochody marki Audi. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości planuje zmienić dealera na BMW. Jak donosi niemiecki „Manager-Magazin”, BMW zaproponowało koncernowi blisko 50% rabat na pojazdy z motorami diesla, podczas gdy Audi oferowało tylko 42% opustu od cen katalogowych. Rocznie Schwarz zamawiał około 4 tys. samochodów Audi rocznie. Strategia koncernu zmieniła się – w BMW będzie to rocznie około 10 tys. pojazdów, których eksploatacja będzie krótsza. W tej sytuacji Schwarz chce znaleźć rynek zbytu dla samochodów bardziej wyeksploatowanych.
Lidl będzie sprzedawać samochody w salonie
Koncern Schwarz planuje również otwarcie salonu z używanymi samochodami w Weinsberg koło Heilsbronn. Jest to nie tylko doskonały sposób na odświeżenie wizerunku firmy, ale również trafiony pomysł na biznes. Handel używanymi samochodami usprawni częstą wymianę floty, a co za tym idzie – praktycznie zniweluje potencjalne problemy techniczne, które wiążą się z eksploatacją starszych pojazdów. Ponadto, krótszy czas użytkowania służbowych samochodów, generuje mniejsze straty przy sprzedaży.
Co z ekologią?
Zadziwiające, że koncern Schwarz postawił właśnie na samochody z silnikami wysokoprężnymi. Z początkiem tego roku Lidl zadeklarował, że zmniejszy zużycie tworzyw sztucznych zarówno w opakowaniach produktów, jak i podczas ich transportu. Koncern ogłosił, że do roku 2025 ograniczy zużycie plastiku aż o 20% oraz będzie kontrolować jakość opakowań plastikowych marek własnych, by były w pełni zdatne do recyklingu. Grupa Schwarz w porozumieniu z firmą Green Cycle zamierza ustalić i trzymać się globalnych eko-standardów.
Audi a „dieselgate”
Skąd więc pomysł na – bądź co bądź – najmniej ekologiczne rozwiązania w zakresie eksploatacji floty? Przypomnijmy, że jeszcze kilka lat temu, w aferę „dieselgate”, która polegała na tuszowaniu przez koncerny motorowe wysokich emisji spalin przez silniki diesla, zamieszany był także koncern Audi. Być może stąd również decyzja grupy Schwarz o zmianie dealera na BMW.
Z ustaleń wynika, że Lidl będzie sprzedawać samochody tylko na terenie Niemiec. Nic nie wskazuje na to, by polska kadra managerska Lidla miała użytkować nową flotę BMW.