ecommerce Firma Lokowanie produktu

Czym jest usługa fulfillment i dlaczego twoja firma jej potrzebuje?

Agnieszka Tober
06.05.2022
Agnieszka Tober
Agnieszka Tober
06.05.2022
Czym jest usługa fulfillment i dlaczego twoja firma jej potrzebuje?

Nieważne czy prowadzisz duży sklep internetowy, czy twoja firma dopiero raczkuje. Jeśli zajmujesz się działalnością, w której wysyłasz towary do klientów, pomyśl o tym, żeby przekazać obsługę logistyczną zamówień podmiotowi zewnętrznemu. Wbrew pozorom, pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze. Czym jest usługa fulfillment i dlaczego twoja firma jej potrzebuje?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością doświadczyłeś szeregu trudności, z jakimi wiąże się magazynowanie, pakowanie i wysyłka zamówień dla twoich klientów. Zwłaszcza w okresach zwiększonego popytu, takich jak na przykład: black friday, czy tygodnie przedświąteczne. W podobnych momentach być może przydałaby się twojej firmie większa powierzchnia magazynowa i kilku dodatkowych pracowników, którzy ogarną te wszystkie zamówienia, zwroty i reklamacje. W odpowiedzi na te właśnie zmienne potrzeby właścicieli firm, powstała elastyczna usługa fulfillment.

Czym jest usługa fulfillment?

W fulfillment, najprościej mówiąc, chodzi o oddelegowanie działań logistycznych do zewnętrznego operatora. W ramach tej usługi występuje kilka modeli współpracy. Umowa z operatorem może obejmować jedynie część albo też całość procesu obsługi firmy pod kątem zamówień.

Decydując się na usługę fulfillment, nie musisz przejmować się najmem powierzchni magazynowej, czy też zatrudnianiem dodatkowych pracowników w okresach szczytów sprzedaży. Swój magazyn możesz przenieść na przykład do InPost. Oferta jest skierowana do firm, które wysyłają minimum 400 paczek miesięcznie. InPost Fulfillment oferuje swoim kontrahentom pakiet korzyści.

InPost Fulfillment to zadowoleni klienci i co za tym idzie – większa sprzedaż

Wielu początkujących przedsiębiorców, rezygnuje z usług zewnętrznych podmiotów. Chcą w ten sposób zaoszczędzić pieniądze, oczywiście kosztem swojego czasu i nakładu pracy. W wielu przypadkach, takie działanie ma sens. Wiadomo przecież, że zanim firma się porządnie rozbuja, trzeba się trochę samemu „napocić”. Na takim etapie spore sumy wkłada się w rozwój działalności. Na dodatkowe usługi, często po prostu braknie środków.

Jednak wiedząc już, czym jest usługa fulfillment, widzimy wyraźnie, że w tym przypadku opłata za obsługę logistyczną przez podmiot zewnętrzny, pozwoli zniwelować wiele innych kosztów. Takich jak na przykład najem powierzchni magazynowej, koszty zatrudnienia pracowników, czy chociażby wdrażania nowych rozwiązań, mających za zadanie usprawnić proces pakowania i wysyłki towarów.

Obsługa logistyczna zamówień wcale nie jest prostą sprawą. Bez dobrego systemu nietrudno o pomyłki i opóźnienia. Takich błędów współczesny – niecierpliwy – konsument, nie wybacza. Rynek oferuje całą masę podobnych towarów i usług. Warto więc zadbać o to, żeby klienci, którzy wybierają twoją firmę, byli zadowoleni. Wówczas wrócą do ciebie i będą polecać twoje usługi innym. To przełoży się na większą sprzedaż i sukces twojej działalności.

InPost Fulfillment zapewni twoim klientom błyskawiczną dostawę towarów. Zamówienia złożone do godziny 20:00 danego dnia, będą doręczone nazajutrz. Poza zamówionym towarem, InPost na twoją prośbę, w paczce umieści również dodatkowe elementy. Takimi mogą być na przykład gratisy, materiały reklamowe, czy też broszurki z kodami rabatowymi na kolejne zakupy.

Ile kosztuje usługa InPost Fulfillment?

Oferta zaproponowana przez InPost jest tak naprawdę szyta „na miarę”. Opłata za usługę nie jest stała. Koszty są uzależnione od wykorzystywanej powierzchni magazynowej i liczby nadawanych przesyłek. Niezależnie od tego, czy w danym miesiącu twoja firma nada 500, czy 5000 przesyłek – zapłacisz za tyle powierzchni magazynowej i siły roboczej, ile „zużyjesz”. Trudniej o uczciwszy układ.

Jeśli chcesz wiedzieć, z jakimi korzyściami konkretnie dla twojej firmy będzie wiązać się usługa fulfillment, wypełnij prosty formularz na stronie InPost. W krótkim czasie skontaktuje się z tobą opiekun klienta i wyjaśni wszelkie interesujące cię kwestie. Taka rozmowa do niczego nie zobowiązuje, a może otworzyć przed tobą możliwość zupełnie nowego wymiaru funkcjonowania twojej działalności.

Myśląc o przekazaniu obsługi jakiegoś obszaru działalności podmiotowi zewnętrznemu, należy pamiętać o najważniejszej walucie przedsiębiorcy, jaką jest jego czas. Jeśli masz firmę, nie pracujesz po 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku, a tyle, ile wymaga od ciebie twoja działalność. W przypadku firm zajmujących się wysyłką towarów, lwią część czasu pochłania logistyka związana z zarządzeniem zamówieniami. Pakowaniem, wysyłką, przyjmowaniem zwrotów, czy reklamacji. Dzięki InPost, ten segment możesz powierzyć profesjonalistom, a zaoszczędzony czas poświęcić nie tylko na rozwój działalności, ale też na odpoczynek, swoje pasje, czy rodzinę.

Artykuł powstał we współpracy z InPost Sp. z o.o.