Partnerzy serwisu:
ecommerce Zakupy

Klienci coraz częściej otrzymują uszkodzone paczki i towary zamówione przez internet. Większość Polaków przekonała się o tym na własnej skórze

Mateusz Krakowski
20.11.2024
Mateusz Krakowski
Mateusz Krakowski
20.11.2024
Klienci coraz częściej otrzymują uszkodzone paczki i towary zamówione przez internet. Większość Polaków przekonała się o tym na własnej skórze

Handel online to jedno z najbardziej rewolucyjnych i wygodnych rozwiązań naszych czasów. Przyjął się on szczególnie w naszym kraju – Polacy niezwykle kochają zamawiać i odbierać paczki. Jednak wysyłka towarów ma także wady. Minusem dostawy paczek jest możliwość uszkodzenia nie tylko opakowania, ale także jego zawartości. Z danych wynika, że dzieje się to w Polsce coraz częściej.

Klienci coraz częściej otrzymują uszkodzone paczki z zamówionymi towarami online

Dane nie pozostawiają wątpliwości – uszkodzone paczki to coraz większy problem polskiego e-handlu. Mówi nam o tym badanie One Poll na zlecenie DS Smith, przeprowadzone z udziałem 2 000 e-konsumentów z całej Polski. Jak donosi portal Dlahandlu.pl, Polacy uwielbiają zamawiać towary online. 32% respondentów robi zakupy w ten sposób przynajmniej raz w tygodniu, a 9% dokonuje zakupów w sieci każdego dnia.

Jednak problemem są uszkodzone opakowania, które są odbierane przez coraz większą liczbę konsumentów w Polsce. Z badania One Poll wynika, że aż 69 polskich konsumentów chociaż raz w roku otrzymało uszkodzoną paczkę. Do niewiele mniejszego odsetka kupujących (63 proc.) dotarł uszkodzony towar.

Wrażenie może robić także prognozowana liczba zwróconych paczek w nadchodzącym okresie. Według ekspertów z firmy DS Smith w listopadzie 23 miliony paczek zostaną w Polsce zwrócone do nadawcy.

Rozwiązaniem problemu mają być trwalsze i mniej podatne na uszkodzenia opakowania

O problemie nietrwałych opakowań mówił Michał Zawistowski, dyrektor zarządzający DS Smith Polska:

Elektronika, ubrania, zabawki, kosmetyki, żywność – dziś prawie wszystko zamawiamy online. Należy jednak pamiętać, że w trakcie transportu nasza przesyłka może być upuszczona, uderzona, zgnieciona lub potrząsana, co może skutkować zniszczeniem nie tylko opakowania ale także jego zawartości. Przemyślane i dobrze zaprojektowane opakowanie chroni zawartość, co ma wpływ na większą satysfakcję klientów, a to z kolei przekłada się na zmniejszenie ilości reklamacji i redukcję niepotrzebnych kosztów z nimi związanych.

Eksperci podkreślają, że odpowiednio zaprojektowane, trwałe opakowanie wpływa nie tylko na zadowolenie klientów. Ma ono także kluczowe znaczenie dla wzrostu emisji CO2 do atmosfery. Dlatego firmy pracują intensywnie nad rozwiązaniami, które pozwolą zmniejszyć liczbę zwrotów uszkodzonych paczek do nadawcy.

Niestety, często błędy w pakowaniu towarów mają kluczowe znaczenie dla ich transportu do klienta. Nadawcy nazbyt często używają np. zbyt dużych kartonów, w których towar może się przesuwać, a co za tym idzie ulegać uszkodzeniu.