Partnerzy serwisu:
ecommerce Zakupy

Ta platforma zakupowa bije rekordy w Polsce i rzuca wyzwanie Allegro. I tym razem chodzi o firmę z polskim kapitałem

Mateusz Krakowski
10.03.2025
Mateusz Krakowski
Mateusz Krakowski
10.03.2025
Ta platforma zakupowa bije rekordy w Polsce i rzuca wyzwanie Allegro. I tym razem chodzi o firmę z polskim kapitałem

Polacy kochają kupować w internecie, wiemy o tym od dawna. Do platform, które są uwielbiane przez nas od jakiegoś czasu zalicza się także ERLI. Z raportów wynika, że platforma ta bije nie tylko rekordy sprzedaży, ale także transakcji. ERLI zamknęła ubiegły rok z niezwykle imponującymi wynikami, które mogą sugerować nam dalsze wzrosty sprzedaży na tej platformie. Powodem tego typu wyników jest także aplikacja mobilna.

ERLI bije rekordy sprzedaży i transakcji. A to nie koniec planów rozwoju platformy

O imponujących wynikach platformy ERLI informuje portal Dlahandlu.pl. Firma zamknęła rok 2024 ze wzrostem GMV o 67% rok do roku i 66% wzrostem transakcji rok do roku. Dodatkowo liczba transakcji na platformie wzrosła rok do roku o 66 proc. Osiągnęła ona poziom 6 milionów, a rok wcześniej było to tylko 3,6 mln.

Najwięcej klientów przybyło w kategorii supermarket – tutaj mamy do czynienia aż z 74-procentowym wzrostem liczby transakcji. Na dalszych miejscach są: motoryzacja – wzrost o 68 proc., sport i turystyka – wzrost o 64 proc. i elektronika – wzrost o 62%.

Portal Dlahandlu.pl  publikuje wypowiedź przedstawicieli firmy, która potwierdza, że kluczową rolę w rozwoju firmy miała aplikacja mobilna. Mówił o tym Adam Ciesielczyk, prezes i założyciel ERLI:

Rosnący na sile trend polegający na tym, że użytkownicy chętniej wybierają zakupy przez smartfony niż na przykład za pomocą przeglądarki, jest jedną z przyczyn konsekwentnie rozwijanej przez nas aplikacji ERLI. Naszym celem jest, by była ona jeszcze bardziej intuicyjna i wygodna. Dla nas to nie tylko kanał sprzedaży, ale także narzędzie budowania długoterminowej relacji z klientem.

ERLI umacnia swoją pozycję na polskim rynku e-commerce. Dane wyraźnie to pokazują

Z oficjalnych danych firmy wynika, że liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 4 mln w sierpniu 2024 roku. Obecnie na platformie działa 30 tys. aktywnych sprzedawców, a liczba dostępnych produktów przekroczyła 35 mln.

Właściciele firmy informują także, że w szczytowych momentach 2024 roku platformę odwiedziło 10 mln użytkowników (w 2025 roku było to 5 mln zarejestrowanych użytkowników).

Firma ma również szeroko zakrojone plany na rok 2025. Będzie to przede wszystkim wdrożenie programu lojalnościowego, a także dalszy rozwój aplikacji mobilnej. ERLI planuje także wdrożenie wielokanałowej kampanii wizerunkowej. Warto wspomnieć, że ERLI to firma z polskim kapitałem, a jej właściciele planują kłaść duży nacisk na zwiększenie jej rozpoznawalności i świadomości wśród klientów.