Dzieci uważają ją za przydatną, ale jej nie lubią. Dlatego chcemy zmienić sposób, w jaki uczy się matematyki

Edukacja Dołącz do dyskusji
Dzieci uważają ją za przydatną, ale jej nie lubią. Dlatego chcemy zmienić sposób, w jaki uczy się matematyki

Najnowsze badanie przeprowadzone przez EduNav, obejmujące ponad 3,8 tys. uczniów i opiekunów, ujawnia złożony stosunek polskich uczniów do matematyki. Choć większość z nich uznaje znaczenie matematyki w dorosłym życiu, to równocześnie istnieje wyraźna niechęć do tego przedmiotu.

Matematyka kojarzy się uczniom przede wszystkim z wysiłkiem, ciekawością i stresem. Wśród dorosłych dominuje postrzeganie jej w kontekście wysiłku i stresu, a wśród młodzieży budzi ona zarówno ciekawość, jak i znudzenie:

  • Aż 40% uczniów nie lubi matematyki, a 17% dorosłych straciło do niej sympatię w trakcie edukacji.
  • Mimo niechęci, 81,2% uczniów uważa, że matematyka będzie im potrzebna w dorosłym życiu. 48,7% dorosłych ocenia matematykę jako bardzo ważną w ich codziennym życiu.
  • Wyniki badania wskazują na potrzebę zmiany podejścia do nauczania matematyki w Polsce. Obecne metody mogą powodować utratę zainteresowania i talentów matematycznych, co jest widoczne w spadku umiejętności matematycznych Polski w międzynarodowym badaniu PISA.
  • EduNav, wykorzystując AI, oferuje platformę do personalizowanej nauki matematyki, pomagając uczniom i nauczycielom w identyfikacji i rozwoju talentów matematycznych.
  • Nadchodząca konferencja online „EduNav. Matematyka Jutra” ma na celu omówienie wyzwań i szans związanych z nauczaniem matematyki oraz wpływu technologii na rozwój umiejętności matematycznych.

Wojciech Majeran, współzałożyciel EduNav, wskazuje na kluczowe znaczenie dobrego rozpoznania przyczyn niepowodzeń uczniów w nauce matematyki. Polska szkoła, według niego, traci mnóstwo talentów matematycznych z powodu braku indywidualnego podejścia i nadmiernego obciążenia programowego. Majeran podkreśla, że słabe podstawy matematyczne mogą ograniczać dostęp do wielu atrakcyjnych i dobrze płatnych zawodów.

Obecne metody nauczania matematyki nie są wystarczające. Polska, według najnowszego badania PISA, odnotowała spadek umiejętności matematycznych, zajmując 15. miejsce na świecie. Wyniki te podkreślają potrzebę reformy systemu edukacji, aby lepiej dopasować go do potrzeb i zainteresowań uczniów.

W odpowiedzi na te wyzwania, platforma EduNav proponuje innowacyjne rozwiązanie, wykorzystujące technologię AI do personalizowanej nauki matematyki. Platforma ta pozwala na identyfikację luk w wiedzy uczniów i oferuje spersonalizowane wskazówki, umożliwiając tym samym efektywniejszą naukę.

Dlatego też Bezprawnik został patronem medialnym nadchodzącej konferencji online „EduNav. Matematyka Jutra – szanse i wyzwania dla uczniów i dorosłych„, która odbędzie się 19-20 grudnia i ma na celu omówienie przyszłości edukacji matematycznej

Podczas konferencji online ,,EduNav. Matematyka Jutra – szanse i wyzwania dla uczniów i dorosłych’’ 19-20 grudnia zostaną zaprezentowane pełne wyniki badania, a prelegenci będą dyskutować nad obecnym postrzeganiem tej dziedziny nauki, wyzwaniach związanych z jej nauczaniem i szansach, jakie w tym zakresie niesie ze sobą rozwój technologii, oraz o związku kompetencji matematycznych z możliwościami rozwoju kariery we współczesnym świecie. W wydarzeniu wezmą udział m.in. dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, zajmująca się edukacją matematyczną najmłodszych, znana w Internecie jako Pani Zuzia, Ewa Czajka, nauczycielka matematyki w szkole Montessori, prowadząca kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty oraz matury, oraz Wojciech Wątor, nauczyciel matematyki z Embassy International School w Krakowie, autor publikacji na temat sztucznej inteligencji, prowadzący bloga Edukacja Jutra.