eBilet się doigrał za nadużywanie covidu. Zwróci też klientom naliczane nieprzepisowo opłaty serwisowe

Prawo Transport Dołącz do dyskusji
eBilet się doigrał za nadużywanie covidu. Zwróci też klientom naliczane nieprzepisowo opłaty serwisowe

UOKiK podjął decyzję w sprawie działalności eBilet. Chodzi o nieprzejrzyste zasady, z jakimi spotykali się klienci, którzy chcieli zamawiać bilety. Urząd nałożył na firmę karę w wysokości 1,3 miliona złotych. Wszyscy klienci, którzy złożą reklamacje w sprawie opłat serwisowych, mogą otrzymać ich zwroty na swoje konta bankowe.

Nieprzejrzysty proceder naliczania opłat za zakup biletu został w końcu ukrócony

Jeżeli korzystamy regularnie z serwisu eBilet, wiemy, że podczas procesu zamawiania biletu, ukazywała się naszym oczom cena minimalna, która wynosiła na przykład 135 złotych. Nie była to jednak końcowa cena, a podczas przechodzenia do kolejnych etapów zamówienia, naliczona została kolejna opłata, dzięki czemu całkowita cena za bilet wzrastała do ponad 140 złotych. Prezes UOKiK w swojej wypowiedzi określił tego typu działalność spółki eBilet za niezgodną z prawem.

Spółka oprócz tego, że została obciążona wysoką karą, została także zobligowana do zwrotu opłat serwisowych, które zostały naliczone niezgodnie z zasadami. Każda osoba, która zgłosi reklamację, może otrzymać zwrot nieprzepisowo pobranych z jej konta pieniędzy. Tego typu działanie nazywane jest drip pricing. Bazuje ono na zachowaniach klientów, którzy po przejściu kilku etapów zamówienia, nie decydują się anulowanie go nawet wtedy, gdy cena wydaje im się zbyt wysoka. Klient w takim wypadku nie chce zaczynać całej procedury od nowa.

Kara w wysokości 1,3 miliona złotych została nałożona także za nieuprawnione wykorzystywanie przepisów antycovidowych przez eBilet

Spółka eBilet w sposób rażący nadużywała przepisów antycovidowych, powodując sztuczne wydłużanie procesu zwrotu kwoty zapłaconej za nieodbyte wydarzenie. Działanie eBilet było niezgodne z prawem, ponieważ przepisy antycovidowe w żadnym wypadku nie obejmowały branży biletowej. Klienci mogli zatem otrzymywać zwrot w znacznie krótszym terminie. Spółka eBilet wydłużała czasem nawet ten, nieprzepisowy termin zwroty pieniędzy, pozbawiając klientów dostępu do swoich środków finansowych na wiele tygodni. Dwie decyzje wydane przez UOKiK nie są prawomocne.