Polacy coraz częściej kupują luksusowe samochody, których cena zaczyna się od 215 tys. złotych

Gorące tematy Moto Zakupy Dołącz do dyskusji (13)
Polacy coraz częściej kupują luksusowe samochody, których cena zaczyna się od 215 tys. złotych

Spacerując po ulicach polskich miast trudno nie odnieść wrażenia, że coraz więcej na naszych ulicach drogich aut. A według ekspertów wkrótce będzie ich jeszcze więcej – rynek samochodów luksusowych ma nad Wisłą rosnąć nawet o 10 procent rocznie. Zmieniła się też u nas definicja auta luksusowego – za taki pojazd nie uznajemy już VW Passata, a coś naprawdę kosztownego. 

Do roku 2022 liczba kupowanych nad Wisłą samochodów pojazdów będzie stale rosła o około 10 procent rocznie – wynika z analiz Deutsche Banku. Zresztą jest to ogólnoświatowy trend – naprawdę luksusowe pojazdy sprzedają się coraz lepiej, a za pięć lat wartość tego rynku na świecie przekroczy aż 124 miliardy dolarów.

To analiza Zion Market, ale bardzo optymistyczni są też sami producenci. Na przykład dla Rolls-Royce’a rok 2016 był rekordowy w całej 113-letniej historii marki. Firma sprzedała nieco ponad 4 tysiące aut. Biorąc pod uwagę, że ceny tych pojazdów nierzadko przekraczają dwa miliony złotych, to jest to całkiem niezły wynik. No właśnie, a ile w ogóle kosztuje luksusowe auto i gdzie jest granica pomiędzy klasą premium a prawdziwym prestiżem? Jeszcze w latach 90. dla Polaków luksusowym autem był Passat, a Mercedes klasy C był szczytem marzeń. Ale według badania firmy KPMG, dziś jest zupełnie inaczej.

215 tysięcy złotych – od tej kwoty zaczyna się luksus

Według KPMG, właśnie 215 tysięcy jest tą granicą. A to niemało – w tym przedziale nie mieszczą się na przykład podstawowe wersje Mercedesa klasy E czy BMW serii 5. Ale według badań, luksus to dla Polaków nie tylko cena, ale też unikalność. Dlatego producenci coraz częściej oferują takie konfiguracje designu i wyposażenia, żeby kierowca miał pewność, że jego samochód jest niepowtarzalny.

Według Deutsche Banku takich prestiżowych samochodów zarejestrowano w Polsce w 2016 52 tysiące. Sporo, chociaż aut ze ścisłego topu, z logo Ferrari, Bentleya czy Rolls-Royce’a sprzedano w 2016 roku zaledwie ok. 100. Ale zdaniem DB, będzie ich coraz więcej. Powód jest prosty – po prostu przybywa zamożnych Polaków. W zeszłym roku było już milion osób, które zarabiały 7,1 tysięcy złotych brutto i więcej. A majętni Polacy przeznaczają na auta ponad połowę wszystkich wydatków na dobra luksusowe.

Polacy pokochali luksusowe auta

Auta słynnych marek coraz częściej będą się więc pojawiały w polskich miastach. I chyba minęły już bezpowrotnie czasy, w których Mercedes klasy S wzbudza sensację na ulicy. Dziś aby spowodować, żeby przechodnie odwracali głowy za jakimś autem, trzeba naprawdę sporo zainwestować.

Fot. Nowy Rolls-Royce Phantom, Rolls-Royce Motor Cars