Kolejne zawody stają się zbędne. Tym razem obsługa McDrive powoli ustępuje miejsca sztucznej inteligencji

Praca Technologie Zakupy dołącz do dyskusji (10) 23.09.2019
Kolejne zawody stają się zbędne. Tym razem obsługa McDrive powoli ustępuje miejsca sztucznej inteligencji

Udostępnij

Paweł Mering

Sztuczna inteligencja w McDonald’s to kolejny dowód na to, że katalog zawodów, które postrzegamy jako wykonywane tylko przez człowieka, trzeba z dnia na dzień reorganizować. Tym razem technologia zastąpi pracowników w McDrive.

Sztuczna inteligencja w McDonald’s

Jakiś czas temu w większości restauracji McDonald’s pojawiły się specjalne kioski, pozwalające na złożenie zamówienia poprzez specjalny terminal. Przy płatności kartą bardzo często okazuje się, że kontakt z pracownikiem — człowiekiem — nie jest niemalże wcale wymagany podczas korzystania z usług restauracji.

Jak opisuje portal Wirtualne Media, sieć McDonald’s kupiła przedsiębiorstwo Apprente, znaną z rozwiązań w zakresie komunikacji głosowej. Oprogramowanie będzie wykorzystywane w restauracjach wyposażonych w McDrive, który to pozwala na zakup jedzenia na wynos, bez wychodzenia z samochodu.

Co ciekawe, sieć twierdzi, iż powodem wprowadzenia takiego rozwiązania nie jest optymalizacja kosztów, a dobro pracowników. Pracownicy punktów McDrive bywają zmęczeni, a także nie mają dobrego nastroju — co nie jest dziwne, bo bardzo często w restauracjach, działających całodobowo, zamawiają poprzez McDrive nierzadko klienci pijani lub agresywni.

Asystent głosowy McDrive

Zamówienia będzie docelowo przyjmować asystent głosowy. Podobno oprogramowanie działa tak dobrze, że nie tylko radzi sobie ze standardowymi zwrotami, ale także rozumie kolokwializmy. Nie trzeba będzie wyraźnie recytować pełnych nazw produktów, a wystarczy jedynie poproszenie automatu — przykładowo — o nuggety, dwa czisy, czy wrapa z bekonem z colą.

Co ważne, system Apprente wprowadzony zostanie we wszystkich restauracjach na świecie, w tym również w Polsce. Jak donosi źródłowy serwis, McDonalds planuje wprowadzenie systemu również w samoobsługowych kioskach. Przedsiębiorstwo zamierza także, m.in. za pomocą McD Tech Lab, stosować technologię w różnych aspektach działalności, po to, by coraz efektywniej obsługiwać klientów.

Jak opisuje Steve Easterbrook, dyrektor generalny McDonald’s

Budowanie infrastruktury technologicznej i możliwości cyfrowych ma fundamentalne znaczenie w naszym „Planie wzrostu prędkości”. Pozwala sprostać rosnącym oczekiwaniom naszych klientów, jednocześnie ułatwiając członkom załogi obsługę gości

Trzeba się przyzwyczajać do tego, że automatyzacja i informatyzacja jest procesem, który nie jest tylko znakiem obecnych czasów, ale także stałym elementem współczesnego świata, który nigdy nie zniknie.