Pół roku potrzebował ING Bank Śląski do tego, aby jego klienci mogli zacząć korzystać z bez wątpienia najwygodniejszej i niezwykle bezpiecznej metody płatności zbliżeniowych. Apple Pay w końcu zadebiutowało w ING Banku Śląskim.
Usługa Apple Pay zadebiutowała w Polsce w czerwcu ubiegłego roku. Przy debiucie mogli z niej skorzystać klienci największych banków w Polsce. Jednym z wielkich nieobecnych był właśnie ING Bank Śląski, który co prawda twierdził, że pracuje nad wdrożeniem usługi dla swoich klientów, lecz termin udostępnienia usługi przez długi czas był niewiadomą. To dla mnie było bardzo zastanawiające działanie, ponieważ ING jest znany ze swojego zamiłowania do wygody i prostoty w korzystaniu z jego usług przez klientów. Nawet mój kolega Kuba Kralka nie mógł powstrzymać się od zachwytów nad wyglądem bankowości elektronicznej ING, co ostatecznie skłoniło go do pożegnania się ze swoim dotychczasowym bankiem.
Również będąc klientem tego banku, ubolewałem nad tym, że nie mogę korzystać z wygody, jaką oferuje Apple Pay. Całe szczęście bank, w którym mam swoje podstawowe konto współpracuje z Apple Pay od samego początku jego obecności w Polsce. Teraz wiem, że dzięki dzisiejszemu komunikatowi ING portfel będę mógł na zawsze zostawić gdzieś w szufladzie biurka, ponieważ jedyne czego potrzebuję, to właśnie telefon w kieszeni.
Apple Pay ING Bank Śląski – usługa debiutuje z półrocznym poślizgiem
Dla swoich klientów zainteresowanych korzystaniem z Apple Pay ING przygotowało dokładny poradnik, który krok po kroku pozwoli na skonfigurowanie usługi w telefonie. Bank przypomina, że w tym celu niezbędne jest udzielenie zgody na przekazywanie informacji do Apple. Oczywiście korzystanie z Apple Pay jest całkowicie darmowe. Z usługi mogą korzystać posiadacze telefonów iPhone od modelu SE, iPadów od modelu mini 3, Apple Watch od modelu 1 generacji, a także posiadacze komputerów Apple MacBook Pro z Touch Bar i Touch ID.
Apple Pay w ING Banku Śląskim to znak, że usługa ta cieszy się niebywałą popularnością wśród Polaków, co zresztą potwierdzają moje obserwacje. Od momentu premiery usługi w Polsce nie ma dnia, żebym nie widział osoby płacącej właśnie w ten sposób. Niestety Apple Pay wciąż nie jest dostępne dla klientów Banku Millennium. Co prawda przedstawiciele banku potwierdzili, że trwają prace nad wdrożeniem tej usługi, to data startu usługi wciąż nie jest znana.