Niektórzy polscy przedsiębiorcy hojnie wspierają służbę zdrowia w walce z koronawirusem. Jednym z liderów tego typu inicjatyw jest właściciel marek Plus i Polsat.
Tam gdzie kumulują się lata zaniedbań rządowych oraz oczywiście konsekwencje tak nieprzewidywalnej tragedii, na scenę wkracza też polski biznes, który szuka pomysłów na wsparcie służby zdrowia oraz osób dotkniętych objawami koronawirusa. To też pokazuje, na tle znacznie bardziej biernej konkurencji, że kapitał jednak ma narodowość.
Niektórzy twierdzą, że takie działania są robione przez polskich miliarderów w celu poprawy wizerunku. Przez niektórych zapewne tak, jednak wielu łączy to po prostu ze społeczną odpowiedzialnością. Nie brakuje też takich, którzy odmawiają pomocy, bo oczywiście nie mają takiego obowiązku. W mojej ocenie mieć 16 milionów złotych, a nie mieć, to jednak kolosalna różnica i zwyczajną głupotą byłoby w tej sytuacji oceniać pobudki. Tyle właśnie Zygmunt Solorz-Żak i Grupa Polsat wydali na zakup 200 tysięcy testów wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną.
Żeby uświadomić sobie skalę darowizny – do dzisiaj wykonano 340 000 testów w całym kraju
Wraz z testami zostało zakupionych 8 zestawów urządzeń diagnostycznych tj. termocyklerów i systemów do automatycznej ekstrakcji wraz z testami genetycznymi i wszystkimi materiałami zużywalnymi potrzebnymi do przeprowadzenia 200 tysięcy badań potwierdzających.
Testowaniem oraz diagnostyką zajmą się laboratoria wskazane przez Ministerstwo Zdrowia. Pierwsza partia testów oraz aparatury laboratoryjnej zostały już przekazane i dostarczone Ministerstwu Zdrowia. Wszystkie testy i sprzęt będą udostępnione do końca maja.
Przypomnijmy, że wcześniej Grupa Polsat przekazała już 2200 tabletów do domów dziecka, o czym zresztą wspominaliśmy na łamach Bezprawnika. Ale pomoc ta ma zdecydowanie szerszy charakter, o czym z reguły nie mówi się w mediach. Pełna lista tych aktywności jest zaskakująco długa. Prócz kilkunastu darowizn dla różnych form działania służby zdrowia opiewających na kilka kolejnych milionów, Polsat i Polkomtel wykorzystują swoje zaplecze medialno-telekomunikacyjne do ułatwiania codziennego życia klientom. Są to np. takie aktywności, jak transmisja niedzielnych Mszy świętych na kanałach Polsat News i Polsat Rodzina i w serwisie IPLA, darmowy pakiet 10 GB dla klientów Plush, Plus i Cyfrowego Polsatu.