Treść w sklepie internetowym jest często jak dobry sprzedawca w sklepie stacjonarnym. Kontaktowy, przystępny, błyskotliwy i naturalny jest w stanie zachęcić klientów i zapewnić nam sukces. Dobre zdjęcia i opisy produktów to w tym biznesie klucz do sukcesu.
Dobre zdjęcia i opisy produktów. Jak je przygotować?
Baza produktów stanowi trzon sklepu internetowego. Ponieważ klienci nie mogą zapoznać się z nią fizycznie, to od nas zależy, w jaki sposób ją zaprezentujemy. Ma to ogromny potencjał i stanowi duże pole do popisu.
Treści na stronie sklepu internetowego możemy podzielić na trzy elementy: nazwa produktu, opis i zdjęcie. Każdy z tych elementów składa się na całość, która decyduje o sukcesie sprzedaży.
Nazwa produktu w sklepie internetowym to jego wizytówka
Nazwa to pierwszy element, z którym styka się klient. To właśnie ona pozwala wyszukać produkt. Musi więc być przemyślana i przede wszystkim dobrze określona. Nie może być zbyt ogólnikowa i zbyt krótka. Tak nazwany produkt zginie w gąszczu innych ofert. Lakoniczna nazwa nie pozwoli również na skuteczne i szybkie wyszukanie danej rzeczy w wyszukiwarce.
Brak wskazania ściśle określonych cech, przeznaczenia danej rzeczy czy modelu utrudni trafienie w potrzeby klienta. Będzie to też odpychające ze względów wizualnych i mało profesjonalne. To zaś może skutkować brakiem zaufania do sklepu, jako firmy. Zbyt długa nazwa również nie jest skuteczna. Będzie ona bardziej przypominać opis, a zapoznanie się z nią będzie wymagało większego zaangażowania. Co z kolei może zniechęcić do zapoznania się z ofertą.
Dobrze jest w nazwie umieścić również markę produktu oraz jego model. Wiele osób właśnie tak wyszukuje rzeczy, którymi jest zainteresowana. Marka i model są również zdecydowanie najbardziej charakterystycznymi cechami produktu.
Tworząc nazwy, nie należy również zapominać o słowach kluczowych. Jest to ważne w kontekście SEO, czyli budowania naszej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Słowa te są indeksowane przez wyszukiwarkę. Dla systemu to właśnie nagłówek ma najwyższą wartość.
Dobry opis produktu w sklepie internetowym
Trzonem treści na stronie sklepu internetowego są opisy. Ten powinien być unikatowy. Nie jest dobrze widziany opis skopiowany ze strony producenta. Po pierwsze – nie wygląda to profesjonalnie. Po drugie – szkodzi pozycjonowaniu sklepu w wyszukiwarce. Właśnie ze względu na brak unikatowości.
Dobrze sformułowane opisy mają jeszcze jedno kluczowe znaczenie. To właśnie one pomagają odnaleźć produkty w gąszczu innych funkcjonujących w Internecie. Co to oznacza? Opisy, podobnie jak nazwa produktu, powinny zawierać pewne określone słowa klucze, które oddają przeznaczenie produktu i jego główne cechy, a przede wszystkim pomagają pozycjonować nasz sklep.
Jak je stworzyć? Tu podpowiedzi możemy znaleźć kilka. Przede wszystkim pewnym tropem może być poszukanie najpopularniejszych haseł wpisywanych w wyszukiwarce Google. To właśnie tam możemy określić jaki typ produktu jest najbardziej poszukiwany przez klientów. Jakie powinien mieć cechy lub przeznaczenie. Słowa tam znalezione powinny zostać umieszczone w opisie.
Opis powinien być również rzeczowy i techniczny. Ma to szczególne znaczenie przy bardziej skomplikowanych produktach. Podajemy w nim pełne informacje techniczne, np. skład, rozmiar, wymiary, parametry. Są to dane, bez których klient nie jest w stanie kupić produktu.
Teoria teorią, ale w odbiorze opisu ważną kwestią jest również całość jego brzmienia i pomysłowość. Kreatywny opis nawet z wydawałoby się nieciekawego przedmiotu może zrobić atrakcyjny. Tu wszystko zależy tak naprawdę od kreatywności i sposobu, w jaki zostanie on napisany.
Jak wykonać prawidłowo zdjęcia produktu
Trzecim elementem treści są zdjęcia. Przygotowując je samodzielnie, trzeba pamiętać o ich przejrzystości oraz dobrej jakości. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie zdjęć produktów na białym tle. Można dodać również zdjęcie, które pokaże klientowi, jak produkt będzie prezentował się w danym miejscu, w danej aranżacji.
Tworząc galerę, nie możemy zapominać, ze zdjęcia powinny być podpisane. Podpis powinien informować o tym, jaki produkt jest na zdjęciu. Dobrze jest podać więcej szczegółów, takich jak: kolor czy model. Te informacje są wykorzystywane również w wyszukiwarce Google, w zakładce grafika. Dzięki temu zdjęcie z naszego sklepu może zostać tam wyświetlone. Będzie to prosta droga do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia nowych klientów.
Wpis powstał we współpracy z Bankiem BNP Paribas