Interaktywne reklamy na Netflix. Zmiany na platformie już od 2026 r.

Biznes Dołącz do dyskusji
Interaktywne reklamy na Netflix. Zmiany na platformie już od 2026 r.

Wszystko wskazuje na to, że już od przyszłego roku subskrybenci Netflixa mogą być skazani na interaktywne reklamy, które będą pojawiać się w trakcie oglądania filmów, seriali i programów dostępnych na platformie. Obecnie pakiety z reklamami są już dostępne w niektórych krajach; można zatem podejrzewać, że prędzej czy później pojawią się również w Polsce – być może właśnie wraz z wprowadzeniem reklam interaktywnych. 

Interaktywne reklamy na Netflix. Zmiany dla użytkowników

W pierwszym kwartale 2025 r. Netflix osiągnął zaskakująco dobre – bo rekordowe – przychody i zysk. Okazuje się, że całkowite przychody wyniosły 10,54 mld dolarów, czyli aż o 12,5 proc. więcej, niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Ze sprawozdania firmy wynika, że nieco mocniej niż prognozowano wzrosła liczba subskrybentów; wzrosły też opłaty i przychody z reklam.

Warto przy tym zaznaczyć, że przychody z tych ostatnich nadal są stosunkowo niewielkie (w porównaniu do innych źródeł). Nie powinno zatem zaskakiwać to, że platforma, szukając nowych źródeł przychodu, postanowiła się skupić właśnie na reklamach. Jak donosi „Fakt”, firma ogłosiła, że już w 2026 r. mają pojawić się nowe, interaktywne reklamy na Netflix, pojawiające się bezpośrednio w trakcie oglądania filmów i seriali. Co więcej, platforma planuje również wprowadzić tzw. reklamy wstrzymujące – czyli uruchamiane wtedy, gdy użytkownik zapauzuje aktualnie oglądany materiał. Ponadto reklamy wstrzymujące mają wykorzystywać sztuczną inteligencję, aby lepiej dopasować komunikat reklamowy do widza. Można przypuszczać, że pod tym względem Netflix zainspirował się działaniami podjętymi już wcześniej przez YouTube.

Nowy pakiet z reklamami. A w przyszłości – być może – reklamy w większości planów

Pierwszy pakiet z reklamami został wprowadzony przez Netflix już dość dawno – bo w listopadzie 2022 r. Zaletą planu (mimo tego, że subskrybenci musieli pogodzić się z tym, że na platformie streamingowej mają do czynienia z reklamami) jest to, że jest on znacznie tańszy niż pozostałe plany. Na przykład w USA pakiet z reklamami kosztuje 7,99 dolarów, podczas gdy drugi najtańszy pakiet, pozbawiony reklam – 17,99 dolarów. Pakiety z reklamami są obecnie dostępne w kilkunastu państwach na świecie; oprócz wspomnianych Stanów Zjednoczonych taki plan mogą wybrać m.in. subskrybenci z Niemiec, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii.

Można się spodziewać, że interaktywne reklamy w Netflix mogą być początkiem wprowadzania planów z reklamami na znacznie szerszą skalę – a tym samym taki pakiet prawdopodobnie będzie wkrótce dostępny również w Polsce. W przyszłości natomiast platformy streamingowe mogą dążyć do wprowadzenia reklam w większości oferowanych planów.