Znamy zwycięzcę europejskiej edycji konkursu FedEx Small Business Grant. Duński startup byACRE pokonał czternastu pozostałych finalistów i zdobył główną nagrodę w wysokości 50 000 euro i profesjonalną sesję zdjęciową. Zwycięzcą polskiej nagrody publiczności jest firma Kenhuru produkująca luksusowe chusty dla dzieci, która otrzyma 10 000 euro.
Głównym laureatem FedEx Small Business Grant jest duński producent chodzików, firma byACRE
Rozstrzygnął się konkurs FedEx Small Business Grant organizowany przez FedEx Corp. Mowa o jednej z największych i najbardziej rozpoznawalnych firm na całym świecie. FedEx świadczy usługi z w zakresie transportu, logistyki, ecommerce i biznesu. Sam konkurs ma na celu wsparcie firm zatrudniających do 50 pracowników na drodze d o realizacji ich rozwojowych ambicji.
FedEx Small Business Grant po raz pierwszy zorganizowano w 2012 r. w Stanach Zjednoczonych. Pierwsza europejska edycja odbyła się już w 2016 r. Wówczas w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele 3 państw. Dzisiaj jest to już konkurs o charakterze ogólnoeuropejskim. Łączna pula nagród wynosi prawie 250 000 euro. FedEx wesprze 19 firm z 16 państw europejskich.
Główną nagrodę w wysokości 50 000 euro otrzymał finalista z Danii, startup byACRE. Pokonała tym samym 14 innych finalistów, wyłonionych spośród 2100 konkursowych zgłoszeń. Firma ta specjalizuje się w projektowaniu i produkcji rozwiązań w zakresie mobilności. Produkuje chodziki, które umożliwiają osobom na całym świecie poprawę jakości życia.
Przedsiębiorstwo zostało uznane za przez jury za firmę o największym potencjale innowacyjnym i pasji. Jurorów szczególnie urzekła jasna wizja rozwoju i pionierski produkt zaprezentowane przez to przedsiębiorstwo. Tworząc swoje chodziki byACRE skupia się zarówno na ich funkcjonalności, jak i na aspekcie estetycznym.
Oprócz głównej nagrody w konkursie FedEx Small Business Grant przyznano także trzy specjalne Nagrody Jury
Przyznano także trzy Nagrody Jury w trzech osobnych kategoriach, o wartości 15 000 euro każda. Za Mistrza Zrównoważonego Rozwoju uznano firmę MOYU z siedzibą w Amsterdamie. Przedsiębiorstwo to zajmuje się tworzeniem produktów piśmienniczych w sposób przyjazny dla środowiska. Doskonały tego przykład stanowią notesy ich produkcji, które mają charakter wielorazowy. Można w nich wymazywać i ponownie zapisywać notatki nawet do 500 razy. Co ciekawe, za każdy sprzedany notatnik MOYU sadzi jedno drzewo.
W kategorii Jakość Cyfrowo zwyciężyło hiszpańskie eKoure. Jest to firma zajmująca się inteligentnymi urządzeniami medycznymi, która wyróżniła się wyraźną integracją cyfrową. Skupia się w swojej działalności na rozwiązaniach wspomagających wczesne diagnozowanie chorób z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji do analizy danych. Przedsiębiorstwo opracowało między innymi pierwszy bezprzewodowy stetoskop cyfrowy. Urządzenie takie można podłączyć do tabletu lub smartfona. Produkty eKoure pozwalają stawiać wczesną diagnozę do dwóch lat wcześniej, niż obecnie stosowane metody.
Za Mistrza Innowacji jury uznało czeską firmę Apis Innovation. Przedstawiła ona palący problem choroby dotykającej pszczoły miodne, tzw. warrozy. Wywołują ją gatunek roztoczy Varroa destructor, pożywiający się na larwach i dorosłych osobnikach pszczół. Apis Innovation wyprodukowało ul o nazwie Thermosolar Hive, który zwalcza pasożyty. Co ważne: w sposób niewymagający stosowania środków chemicznych, które wpływają negatywnie na jakość i walory zdrowotne uzyskiwanego miodu.
Polskim laureatem konkursu jest firma Kenhuru z Otwocka, produkująca wysokiej klasy chusty do noszenia dzieci i nosidełka
Na temat głównych laureatów wypowiedziała się Helena Jansson, SVP Finance International FedEx Express i jedna z członkiń jury konkursu Small Business Grant.
W tym niepewnym czasie, kiedy małe firmy potrzebują większego wsparcia niż kiedykolwiek wcześniej, cieszymy się, że możemy nagrodzić i wyróżnić zwycięzców tegorocznego konkursu reprezentujących ten segment przedsiębiorstw. Wybór zwycięzców był niezwykle trudny biorąc pod uwagę wysoką jakoś zgłoszeń. Czterej główni laureaci wykazali się wyjątkową ambicją i innowacyjnością Cieszymy się, że możemy pomóc im napisać kolejne rozdziały ich historii, nie tylko w 2022 roku, ale i w kolejnych latach.
FedEx przekazał także po 10 000 euro dla każdej z 15 małych firm, które uzyskały w swoim kraju lokalną nagrodę publiczności. W przypadku Polski mowa o firmie Kenhuru z Otwocka, która produkuje przede wszystkim luksusowe chusty do noszenia dzieci i nosidełka. Materiały są tkane lokalnie, w Polsce, z przędz sprowadzanych z Francji, Włoch i Japonii. Kenhuru zapowiada także, że niebawem w ofercie przedsiębiorstwa pojawią się także chusty wykonane z ekologicznej bawełny. Oferta firmy wyróżnia się nie tylko unikatowością i jakością wykonania, ale także nowoczesnym, geometrycznym wzornictwem.
Wpis powstał we współpracy z FedEx